Château Neercanne bij Maastricht was vrijdag 3 juli 2020 het decor voor de lancering van de nieuwe publiekscampagne  “Dit is in Limburg”. Die nieuwe gerichte aanpak is mede het gevolg van de recent ingezette landelijke actie van het NBTC ‘# hiermoetjezijn’.

Château Neercanne bij Maastricht was vrijdag 3 juli 2020 het decor voor de lancering van de nieuwe publiekscampagne  “Dit is in Limburg”. Die nieuwe gerichte aanpak is mede het gevolg van de recent ingezette landelijke actie van het NBTC ‘# hiermoetjezijn’.

Doel is om toeristen te inspireren naar nog onontdekte parels in eigen land te gaan en zo spreiding van bezoekers te realiseren.

Zie ook: NBTC campagne #Hiermoetjezijn als aanjager voor regionale toeristische marketingorganisaties

Intensieve samenwerking tussen de Provincie Limburg en de vier marketingorganisaties in Limburg heeft in korte tijd geleid tot het ontwikkelen van een inspirerende campagne waarbij met name thematisch is ingespeeld op de behoeften van de vakantieganger: de avontuurzoeker, de harmoniezoeker en inzichtzoeker. Verbazing en verwondering zijn de positieve emoties die door beeld en tekst van onalledaagse plekken worden opgeroepen en die in eerste instantie worden gecommuniceerd via de website www.inlimburg.com en via sociale media als facebook en Instagram.

Iris Bakker van Visit Zuid-Limburg sprak  bij de aanvang van de lancering de aanwezigen toe in de Kweeperentuin van het kasteel. “We staan met de voeten in de klei bij één van de nog onontdekte parels van Limburg, Château Neercanne”.  Ze doelde daarbij zeker niet alleen op de tuin maar waarschijnlijk ook op enorme krachtsinspanning die er geleverd is door betrokken partijen de marketingorganisaties van Noord-Limburg, Midden-Limburg, Zuid-Limburg en Maastricht.

Joost van den Akker, Gedeputeerde van de Provincie Limburg , verwees in zijn woorden naar het economische belang van de toeristische sector voor de regio. “Er gaat zo’n vier miljard euro in om en in de sector werken ruim 38.000 mensen.” Het is juist daarom dat de Provincie, mede als gevolg van de coronacrisis, fors investeert. Ook maakte hij een kwinkslag naar de storytelling, de verhaallijnen van de campagnethema’s . “We willen het herontdekken stimuleren en vakantiegangers inspireren. Dat heb ik  zelf ondervonden door met de racefiets en hardlopen gedaan de omgeving te verkennen en al snel kwam ik er achter dat je in onze streek ongemerkt in het buitenland zit”. De provincie zet de komende jaren in op duurzame ontwikkeling en ziet de campagne als een hersteloffensief voor de toeristische sector. Als eerste stap is daartoe de overkoepelende website inLimburg.com de lucht ingegaan met verrassende filmpjes over de (nog) onbekende parels van Limburg.

Château Neercanne is één van die onbekende parels. Het in  1698 gebouwde kasteel is bijzonder vanwege de vier kasteelterrassen en staat op de Unesco Werelderfgoedlijst. In 1947 kwam het kasteel in handen van de Stichting Het Limburgs Landschap. Camille Oostwegel nam in 1984 de exploitatie van het château over. In Château Neercanne kwamen in 1991  de Europese regeringsleiders bijeen om daar de basis te leggen voor de invoering van der euro. De gedenkplaat met de handtekeningen van de betrokken leiders is hier te bezichtigen.

Meer informatie: www.inlimburg.com