Podcast interview met CEO Dick Vulto biedt inzicht in ontwikkelingen Natuurhuisje.nl

In de nieuwste podcast over recreatie en toerisme van Richard Otten krijgen we het verhaal van Dick Vulto te horen. Dick ging 8 jaar geleden als afstudeerder bij het bedrijf aan de slag en is sinds februari 2021 de CEO van natuurhuisje.nl.

Nieuw: natuuractiviteiten

Wat is de huidige stand van zaken bij natuurhuisje:

  • Ruim 18.000 huisjes in 57 landen, waarvan meer dan 6500 huisjes in Nederland.
  • Uitgangspunt: het delen van passie voor de natuur. Deel van de winst gaat naar natuurprojecten.
  • Willen Europees verder uitbreiden: Ambitie: grootste Europese platform voor natuurbeleving
  • Gaan ook steeds meer activiteiten in de natuur toevoegen

Actuele onderwerpen die aan bod komen:

Groei van de boekingen tijdens de coronacrisis. Natuurhuisje is een bedrijf dat juist van de diverse beperkingen heeft geprofiteerd. Vulto: “Mensen zijn op zoek naar veilige bestemmingen voor hun vakantie en door de reisbeperkingen was het lastig om de grens over te gaan. Dat heeft onze boekingen wel een boost gegeven.”

Selectie van accommodaties. Natuurhuisje heeft geen accommodaties in eigen bezit of beheer. Het is een platform waarop anderen hun aanbod kunnen presenteren. Daarvoor wordt een provisie van 10% gevraagd. Voorwaarden aan de aanbieders:

  • het huisje ligt in een natuurlijk gebied
  • weg van de massa
  • niet gelegen op een groot vakantiepark

Ondanks de kleinschaligheid van het aanbod zijn er ook adverteerders met 100 tot 150 huisjes die zich op de website profileren.

Nieuw personeel vinden is geen groot probleem. Het bedrijf Natuurhuisje groeit nog altijd. Op dit moment wordt het kantoor uitgebreid en Vulto verwacht dat de organisatie op korte termijn zal groeien van 33 nu naar zo’n 50 collega’s. Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt kan Natuurhuisje nog altijd goed personeel vinden. Vulto: “De jongste generatie hecht steeds meer waarde aan de missie van een bedrijf. Onze missie voor een mooie en duurzame spreekt veel mensen aan.”

Naast accommodaties ook steeds meer activiteiten. Natuurhuisje heeft sinds september 2021 ook activiteiten aan het platform toegevoegd. Dat onderdeel bevindt zich nog in de opstartfase met nu 50 activiteiten in Nederland. De belangstelling is meteen al erg groot. Vulto: “Het is voor de boekers van een natuurhuisje ook leuk om meteen een natuurgerichte activiteit te kunnen boeken.”

Internationale (Europese) expansie. In Nederland heeft Natuurhuisje inmiddels een uitstekende naamsbekendheid en verloopt de groei nu bijna vanzelf. Natuurhuisje heeft de ambitie om ook Europees het grootste platform te worden voor natuurgerichte vakanties en activiteiten. Mede daarom is er een nieuwe naam voor de paraplu-organisatie gelanceerd: Nature.Houses. De focus ligt in eerste instantie op expansie in Duitsland, waar nu 3 man full-time mee bezig zijn.

Beluister hier de hele podcast:

Meer informatie: www.natuurhuisje.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *