• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Nieuwe thematisch deel Vakantiepark Molenwaard voert je naar een kinderwereld van het platteland

13 juli 2022 by Redactie Reageer

Op 7 juli j.l. werd de tweede fase van Vakantiepark Molenwaard officieel geopend. Er is a.h.w. een klein dorpje aan het park toegevoegd, met een gezellige dorpsstraat en nieuwe faciliteiten die gezinnen met kinderen nog meer ‘geluksmomenten’ gaan bezorgen. Opvallend; de centrale voorzieningen zijn nu verspreid over drie locaties.

Gebouw met verblijfsappartementen

Wij kregen de mogelijkheid om te komen ‘proefslapen’ in de luxe hooischuur en directeur Michael van Hoorne gaf na afloop toelichting op de keuzes die gemaakt zijn.

Eerste indruk; alsof je een filmset binnenstapt

De eerste indruk wordt bepaald door de nieuwe dorpsstraat, die door de vrolijke pastelkleuren meteen een aantrekkelijk plaatje biedt. De waterfonteintjes en de mensen op het terras zorgen meteen al voor een levendige indruk bij aankomst. Door de consequent doorgevoerde huisstijlkleuren en de decoratie-attributen in het thema van een Hollandse plattelandsdorpje (en Fien en Teun) lijkt het alsof je de wereld van een film binnenstapt.

indoor speelschuur

De grootste nieuwe attractie is de indoor speelschuur. Dat is de plek waar de meeste jonge gezinnen te vinden zijn. Ook voor mijn eigen kinderen (2 en 4) is dit de grote magneet waar ze steeds weer naar toe willen. Waar veel speelhallen felle kleuren gebruiken (volgens ‘de theorie’ spreekt dat jonge kinderen het meest aan), vinden we bij Molenwaard juist de vrij rustige huisstijlkleuren in een mooie gethematiseerde omgeving. Voor een drankje en een snack staat er een foodtruck bij de ingang, van waaruit ook de toegangscontrole wordt verzorgd. Ook mensen van buiten het vakantiepark zijn hier welkom (tegen betaling).

Andere nieuwe voorzieningen in dit gedeelte zijn:

  • De snackbar / ijssalon met terras
  • Een winkeltje voor de dagelijkse boodschappen
  • En een souvenirwinkel die enkele uren per dag is geopend.

Meer informatie: https://pretwerk.nl/recreatie-actueel/deelsectoren/verblijfsrecreatie/vakantiepark-molenwaard-opent-na-een-jaar-al-een-nieuw-gedeelte-vol-fien-teun-thematisering/76035

Nieuwe gethematiseerde accommodaties

Er is een leuk nieuw palet aan accommodaties gerealiseerd. Ook hier staat ‘beleving’ centraal en de huisjes passen perfect bij het thema van een geromantiseerde beleving in een plattelandsdorpje. Zo zijn er de Mike & Molly huisjes met als bijzonderheid: een bedstee voor de overnachting. Er zijn ook diverse accommodaties gebouwd voor de wat grotere gezelschappen. De luxe ‘hooischuren’ zijn bedoeld voor groepen tot 8 personen. Deze kunnen echter worden geschakeld en daarmee maximaal 16 personen huisvesten. Er zijn ook twee nieuwe accommodaties geplaatst die geschikt zijn voor mensen in een rolstoel. Michael van Hoorne: “We hadden al één aangepaste accommodatie op het park staan, maar dat was veruit onvoldoende voor de vele aanvragen die we daarvoor binnen kregen. Met deze toevoeging kunnen we weer wat beter aan de vraag voldoen.” Tot slot werd er een appartementencomplex gerealiseerd, die direct gelegen is aan de hoofdstraat. Die keuze bleek achteraf lastiger dan vooraf ingeschat. Van Hoorne: “Bij het realiseren van geschakelde accommodaties krijg je te maken met een heel andere set aan bouwvoorschriften en voorwaarden t.a.v. brandveiligheid. Daar hebben we ons wel een beetje op verkeken.”

Het hele project was overigens best wel een race tegen de klok. Een jaar na de opening van de eerste fase is fase twee nu al geopend. Van Hoorne: “We hebben inderdaad behoorlijk gas gegeven. Ook wij liepen aan tegen de beperkingen van deze tijd; onvoldoende personeel bij de bouwbedrijven en het was ook lastig om al het materiaal op tijd binnen te krijgen. We zijn nog tot op de dag van de opening bezig geweest om alles op orde te krijgen.”

De huisjes en de omgeving waarin mensen verblijven op dit park zijn best vrij vergaand gethematiseerd. Dat roept de vraag op hoever je kunt gaan met thematiseren? Michael van Hoorne: “Er zijn vast mensen die het al wat te veel vinden. Toch willen we onze doelgroep wel prikkelen met een bijzondere omgeving. Bij ons moet de thematisering ‘ons verhaal van het platteland’ versterken. Ik denk dat we in dit vakantiepark wel op de grens zitten – en we willen het hier ook wel bij laten. Je kunt thematisering wel wat verder opvoeren als je rekening houdt met de bestaande omgeving. Als de toevoegingen natuurlijk aanvoelen, dan zal de weerstand er tegen zeker minder worden.“

Centrale voorzieningen verdeeld over drie locaties

Met de bouw van de tweede fase is er ook een nieuw centrumgebied gerealiseerd met o.a. de grote indoor speelhal en het fastfood aanbod. Er waren al twee locaties waar voorzieningen geclusterd waren – en dit is dus de derde.

“Die spreiding over het park is bewust gedaan.” legt Michael uit. “Zo ontdekken de gasten het hele park en wordt het nergens te druk. Met het uitbreiden van het park hebben we ook bij de ingang meer ruimte nodig voor de ontvangst bij de receptie. Die hebben de ruimte van het winkeltje er bij gekregen. Bij de entree ligt ook het restaurant, dat eigenlijk al te krap is voor de toenemende vraag. Daar komen ook steeds meer bewoners uit de regio eten. Door een tweede eetgelegenheid in de tweede fase te realiseren, ontstaat weer meer ruimte in het oorspronkelijke restaurant. Door de spreiding creëer je ook veel meer verrassingsmomenten. Bezoekers die een rondje over het park maken komen telkens weer wat nieuws tegen. Dat verhoogt de beleving.”

Opvallend is dat Molenwaard ook actief werk maakt van de doelgroep dagbezoekers uit de regio. Vaak is een vakantiepark alleen toegankelijk voor de gasten die op een park verblijven. De slagboom bij de ingang levert bovendien ook mentale barrière om het park op te lopen. Michael van Hoorne heeft daar zijn eigen ideeën over: “Wij maken juist werk van de doelgroep uit de regio. Ten eerste levert het gewoon extra omzet op in het restaurant en in de indoor speelhal. Daarnaast bevinden we ons hier in een gebied met relatief weinig voorzieningen. Dus je biedt ook de bewoners uit de buurt een kans om wat leuks te doen. We kweken daarmee ook goodwill. We willen echt van meerwaarde zijn voor de regio. En als er dan eens wat overlast ontstaat door onze activiteiten, dan kun je dat weer schappelijker oplossen.”

Plannen voor de toekomst; Holland Resort

De opening van fase twee van het vakantiepark is zeker niet het eindstation. Er wordt nu al gewerkt aan een verdere uitbouw van het park. Michael: “We willen toewerken naar een compleet Holland Resort’ waar mensen het Nederlandse platteland op een leuke manier beleven. Een stoeterij (red. paarden) staat bijvoorbeeld ook nog in de planning. In de volgende fase willen we nadrukkelijk nog vaker de boeren en andere partijen uit de regio betrekken. ”

Tot slot komt Michael nog te spreken over zijn droomwens voor deze locatie: “Het liefst wil ik naast dit park nog een grote multifunctionele hal realiseren waar we evenementen en shows kunnen organiseren. Die hal is ook zeer welkom voor de activiteiten op het gebied van show en entertainment binnen de Van Hoorne groep. Door deze hal naast het park te realiseren kun je arrangementen met overnachting gaan aanbieden. Dat is weer gunstig voor de dalseizoenen in ons marktsegment.”

Meer informatie: www.vakantieparkmolenwaard.nl

Categorie: Insight, Verblijfsrecreatie Tags: beleving, thematisering, vakantieparken

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Nederlandse vertegenwoordiging op de Vakantiebeurs nog verder gekrompen

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 1
1 februari om 09:00 - 5 februari om 18:00

Spielwarenmesse

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard
  • Christian op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS