Nieuwe markten voor recreatieve deelsectoren in coronatijd

Leisure adviesbureau ZKA ziet dat de recreatiesector volop in beweging is en zich aanpast aan de gevolgen van de coronacrisis. De adviseurs bekeken welke markten en doelgroepen kansrijk zijn voor de diverse deelsectoren.

8 nieuwe markten voor de Verblijfsrecreatie

De verblijfsrecreatie kan de komende tijd veel nieuwe gasten verwelkomen, de zogenaamde ‘first timers’, mensen die hun vakantie normaal in het buitenland doorbrengen. Door hier uitgekiend op in te spelen, kunnen verblijfsrecreatiebedrijven misschien wel structureel een nieuwe markt aantrekken. Lees verder

4 nieuwe markten voor Natuurgebieden

Sinds de coronatijd gaan steeds meer mensen de natuur in. Vanwege de beperkte reis- en recreatiemogelijkheden blijft het de komende tijd drukker dan ooit in de Nederlandse natuurgebieden. Naast de reguliere wandelaars, fietsers, mountainbikers en ruiters zien we vier doelgroepen snel opkomen. Lees verder

7 nieuwe markten voor de Watersport

De botenverkoop is hard aangetrokken, de bezettingsgraad van jachthavens in bijna alle waterrijke regio’s loopt weer op en de (elektrische) sloep blijft ongekend populair. Zeven belangrijke nieuwe markten voor de watersport. Lees verder

4 nieuwe markten voor Hotels

De impact van corona op de hotelsector is groot en varieert van de regio tot regio. Stedelijke regio’s waar de hotels meer afhankelijk zijn van internationaal toerisme, de zakelijke markt of meerdaagse bijeenkomsten als beurzen en congressen worden keihard geraakt. De impact is doorgaans wat minder groot voor hotels in landelijke gebieden, kustregio’s en onontdekte steden. Op die locaties wordt meer geprofiteerd van nieuwe ‘leisure-doelgroepen’. Lees verder

5 Nieuwe markten voor Dagrecreatie

Nagenoeg alle aanbieders van dagrecreatie profiteren de komende tijd van de volle campings, vakantieparken en leisure-hotels in hun regio. Lees verder

3 nieuwe markten voor Musea

De bezoekersaantallen van veel musea zijn drastisch teruggelopen. Veel instellingen vrezen voor hun voortbestaan. Toch zijn er musea die kansen zien en nieuwe markten aantrekken. Lees verder

Nieuwe markten voor digitale ondernemers

Fysieke ontmoetingen en uitstapjes zijn een stuk complexer geworden. Dat biedt een kans voor digitale ondernemers. Lees verder


met dank aan: de diverse adviseur van ZKA Leisure, ZKA Fry (jong talent), en ZKA Strategy

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *