• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Gekochte aandacht of verdiende aandacht

2 augustus 2021 by Karin Veldhuizen Reageer

In de marketing gaat het over twee zaken; bereiken en beraken! Je kunt bereik kopen door bv. een Google Adwords campagne, een flyer verspreiden of bv. een vliegtuigje laten rondvliegen met een slinger met daarop je url. Je kunt zorgen dat de harten van je (potentiële) gasten een huppeltje gaan maken.

Maar er bestaat ook een hybride oplossing. Dat start met de ontwikkeling van een nieuw product of dienst, waaraan je een tof verhaal kunt koppelen; zolang het maar nieuwswaardig is!

En als je regelmatig weer van die leuke hybride oplossingen ontwikkeld, dan wordt je uiteindelijk steeds sneller herkend door de schrijvende pers. Met als gevolg dat ze je ook spontaan gaan opzoeken. 

Zo was het ook met het concept dat Cor ontwikkelde samen met De Ondernemer. Cor vroeg me of we mee wilde doen. Maar natuurlijk wilden we meedoen. Dus gingen we aan de slag met het recept om gerookte paling te bereiden; kort ons verhaal opschrijven, ingrediënten inkopen zodat wat we hier thuis al wat konden voorbereiden, en klaar maken. Daarna reisden we met ons kratje naar Amsterdam. Er waren diverse camera’s in de keuken, ik kreeg een microfoontje om,… test test test. En ja hoor, we gingen los.

Weken later kregen we het filmpje te zien. Dat is voor mij altijd een wat ongemakkelijk moment, maar het brengt ook een trots gevoel. Ik knijp in mijn arm; Waar hebben we dit toch aan verdiend? Ik voel me een gelukkeling! Alleen die stem van me (brr wat klinkt die naar) en die blik, ik zag dat ik sterk scheel keek. Maar verder was het een leuk filmpje waar we direct al leuke reacties op mochten ontvangen. Dat het filmpje vervolgens ook nog eens in het Parool, AD en de Gelderlander wordt gepromoot, was een volslagen verrassing voor ons!

Je snapt dat het bereik zo enorm is. Fantastisch zo net voor het hoogseizoen! Een betere timing kan je als camping haast niet hebben! Verdiende aandacht is dit, en die heeft niet alleen betere resultaten (per bezoeker van het filmpje is de ratio op bv. onze website vele malen hoger, dan dat dezelfde hoeveelheid mensen een abri of andere gekochte aandacht zien.) Het kost misschien wat meer tijd van je, het kost veel minder geld en de resultaten zijn vele maken beter!

Daarom mijn ode aan het sturen op verdiende aandacht, en vol blijven houden! Dan kan het niet anders of je wordt ook spontaan gevraagd voor nog meer leuke acties!

We zijn benieuwd naar jou ervaringen, wanneer kreeg jij spontaan verdiende aandacht? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Categorie: Insight

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Kamer van Koophandel zoomt in op: De Kermis

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS