Drie marketingtips voor groepsaccommodaties

Het zijn lastige tijden voor groepsaccommodaties. Door de coronamaatregelen zijn de mogelijkheden voor boekingen sterk beperkt. Ton Grooters van Vakantieadressen, een platform voor groepsaccommodaties, geeft een paar tips om de pijn te verzachten.

  • Maak je prijzen flexibel, waardoor kleinere groepen snel kunnen bepalen of een accommodatie binnen hun budget valt. De boekingsmodule op Vakantieadressen.nl biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om te werken met een basisprijs t/m een ‘x’ aantal personen, waarbij iedere extra persoon een toeslag betaald. De boekingsmodule berekent direct de juiste totaalprijs. Op deze wijze ben je ‘betaalbaar’ voor zowel 2 gezinnen met 8 personen als grotere groepen. Het instellen van de toeslagprijzen is per periode mogelijk. Op deze wijze kun je zelf toeslagprijzen instellen tot bijv. 1 mei.
  • Val op met kortingen. Grote groepen, met een gezelschap uit meerdere huishoudens mogen op dit moment geen groepsverblijf boeken. Kortingen vallen op en laten zien dat je beschikbaar bent. 
  • Richt je met je aanbod op nieuwe doelgroepen.  Om doordeweeks meer bezetting te realiseren, bijvoorbeeld 65+ plussers die een aantal dagen willen fietsen of wandelen, adviseren wij om flexibeler boekbaar te zijn.
    o    Door het toevoegen van nachtprijzen doordeweeks, ben je ook boekbaar van bijv. di tot do, di tot vr of wo tot zon.
    o    Bedenk zelf hoeveel nachten minimaal geboekt moeten worden om je bedrijfsvoering nog rendabel te houden. Ook is het goed om de periode te beperken. Zodra de beperkingen weer zijn opgeheven, zal de markt waarschijnlijk stevig aantrekken. Ook daar kun je nu al op anticiperen.

Met dank aan: Ton Grooters, Vakantieadressen.nl 

De boekingsmodule van Vakantieadressen is er op ingesteld om de bovengenoemde flexibiliteit in aanbod en prijsstelling te faciliteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *