Deze marketingtips kun je juist in het hoogseizoen goed gebruiken

Het is begin augustus, je camping of vakantiepark staat vol en alle gasten hebben het naar hun zin. Mooi! Wist je dat het hoogseizoen namelijk niet alleen het moment is om je als camping of vakantiepark te laten zien?

Deze turbulente periode is ook zeer geschikt om materiaal te verzamelen dat je de rest van het jaar kunt gebruiken! Immers, een camping vol festiviteiten levert prachtige content op. Hoog tijd dus om aan de slag te gaan met deze marketingtips, zodat je de rest van het jaar gebakken zit!

  1. Maak zoveel mogelijk foto’s en filmpjes

In het geval van beeldmateriaal geldt: hoe meer hoe beter! Check aan het begin van de week welke activiteiten gegarandeerd moeten worden vastgelegd en hou rekening met deze activiteiten in de planning. Wellicht is een van je entertainers handig met de camera of heb je een ander personeelslid dat je verantwoordelijk kunt maken voor het schieten van mooie plaatjes. Zorg dat je voor elke dag iemand achter de hand hebt die foto’s en filmpjes kan maken, zodat je van elke gewenste activiteit beeldmateriaal hebt. Verzamel het beeldmateriaal in een centrale map en sorteer deze na het hoogseizoen, zodat je precies weet welke beelden je waarvoor kunt inzetten.

  1. Betrek gasten bij wat er speelt

Je kunt gasten op veel manieren betrekken bij de festiviteiten op de camping. Deel bijvoorbeeld het animatieprogramma elke week op social media, licht belangrijke activiteiten uit en zorg ervoor dat je je gasten via Instagram stories meeneemt over de camping. Probeer online en offline elkaar te laten versterken. Heb je bijvoorbeeld nog ruimte over in het naseizoen? Hou een kortingsactie waarbij campinggasten hun mooiste vakantiefoto in mogen sturen en beloon de winnaar met korting op een weekendje weg. Heb je meteen veel mooie vakantiefoto’s om uit te lichten op social media en andere gasten te inspireren.

  1. Versterk je online community

Het hoogseizoen is het moment om je online community uit te breiden en te versterken. Zorg dat gasten je volgen op Facebook en Instagram, zodat ze tijdens en na hun verblijf op de hoogte blijven van jouw camping of vakantiepark. Ook kun je je community tijdens het hoogseizoen goed inzetten om foto’s en filmpjes te delen, ervaringen met andere gasten te delen en te vragen naar hun wensen. Zo weet je zeker dat je gasten tevreden zijn en zorg je er ook weer voor dat nieuwe gasten geïnspireerd worden voor hun vakantie.

  1. Verzamel tips van gasten

Gasten ontdekken tijdens hun vakantie waarschijnlijk volop leuke to do’s in de omgeving. Een goed idee dus om al deze tips te verzamelen en te kijken welke to do’s er tussenuit springen. Zo weet je meteen welke activiteiten rondom de camping populair zijn bij je gasten en waarom zij deze activiteiten zo waarderen. Goede input om te verwerken op je website, in je nieuwsbrief of in je brochure, zodat ook toekomstige gasten kunnen worden voorzien van de leukste tips en to do’s.

  1. Vraag om reviews

Hebben gasten een fijne vakantie gehad? Mooi! Zorg dat ze hun ervaring delen, zodat potentiële gasten deze zien en nog meer zin krijgen in een vakantie bij jouw camping of vakantiepark. Je kunt je gasten bijvoorbeeld bij thuiskomst een mailtje sturen met de vraag om een review te schrijven, maar je kunt ze ook direct bij de receptie al verwijzen naar de plek waar jij alle reviews wilt verzamelen. Extra tip: gebruik de reviews gedurende het jaar op social media om ervaringen van gasten uit te lichten.


Met dank aan (auteur):

Renske Swarts, Projectmanager bij Blogs4Travel

Wil jij ook content voor het hele jaar creëren tijdens het hoogseizoen? Ga dan snel aan de slag met bovenstaande tips of stuur ons een mailtje om je op weg te helpen via info@blogs4travel.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *