De ontwikkelingen in Artificial Intelligence (A.I.) volgen elkaar razendsnel op. Dit keer zoomt Chris van Vleuten in op ”Vibe Coding’. Dit is een compleet nieuwe manier om bijvoorbeeld websites, apps, nieuwsbrieven, softwaretoepassingen en AI-tools te kunnen bouwen. Dat zorgt voor een veel snellere doorontwikkeling van o.a. de marketing in de recreatiesector.
Het wordt nu voor een steeds bredere groep mensen mogelijk om eigen websites en apps te maken op basis van een goed idee en een paar slimme prompts. Het opzetten van een voorbeeld site of app, ook wel genoemd een mock-up, kan al uitstekend via Claude.ai, ChatGPT of Gemini van Google en als je echt een eindproduct wilt maken kan dit met tools zoals Cursor, React, Windsurf of Bolt.new.
Nog meer A.I. ontwikkelingen
In deze vlog komen er nog meer ontwikkelingen kort aan bod:
- A.I. gegenereerde videobeelden zijn niet meer van echt te onderscheiden
- Met A.I. en de juiste prompts kan je van alles in de video opnemen wat je wilt
- Diverse functies en banen worden straks drastisch anders ingevuld. Maar, vult Chris aan: “Iedereen die enige kennis heeft van AI en er mee om weet te gaan, heeft een voorsprong op degenen die dit niet doen.”
Praktische ondersteuning
De ontwikkelingen gaan voor velen wel heel erg snel. En ondernemers moeten daarnaast natuurlijk ook nog volop tijd besteden aan hun rol als gastheer en manager. Wie snel wil worden bijgepraat over A.I. ontwikkelingen in de sector leisure kan op 12 mei aansluiten bij een A.I. workshop door Chris van Vleuten.
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een platform waarop A.I. kennis voor de sector leisure wordt gebundeld: Destinatie.ai. een initiatief van Chris van Vleuten met o.a. Delft Marketing als founding partner.