Initiatieven rond herstart

De recreatiesector begint weer voorzichtig op gang te komen; met inachtneming van de nodige maatregelen. Veel Nederlanders zijn van plan om dit jaar hun zomervakantie in Nederland vieren. Vanuit het NBTC wordt een centrale campagne georganiseerd. Maar daarnaast zien we een hele grote hoeveelheid van lokale en regionale initiatieven. Is er nog sprake van een centrale regie? Of is het weer, zoals vanouds, ieder voor zich!

Landelijke initiatieven:

NBTC: Offensief Duurzaam herstel bestemming NL;

Als eerste initiatief binnen het hersteloffensief wordt de beweging #Hiermoetjezijn gelanceerd. “We willen Nederlanders inspireren om de prachtige onbekende plekken in ons land te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen.”

Verzamelde Nederlandse influencers: Welkom Terug in .NL

De bedoeling van de campagne #WelkomteruginNL is om in korte tijd een kettingreactie te ontketenen om bewustwording te creëren voor de toerisme- en recreatiemogelijkheden in Nederland. Bekende reisbloggers, contentmakers en experts doen belangeloos mee en leveren een bijdrage aan deze campagne en ondersteunen daarmee ook de toerisme- en recreatiebranche in Nederland.

Initiatieven per regio