Studiereis: Peeze, Burger’s Zoo, later meer…

De studiereis van Pleisureworld verloopt in een sneltreinvaart. Er werden in korte tijd zeer diverse bedrijven bezocht. Vooral bevlogenheid van de ondernemer zorgt dat nieuwe ideeën werkelijkheid worden.

Peeze koffie

Deze duurzame koffiebrander uit Arnhem bracht een enthousiast verhaal over de koffiebeleving (en theebeleving). In het Koffie Experience Center werd getoond hoeveel er mogelijk is met koffie. Koffie is in de horeca immers een van de producten met de hoogste winstmarge. Trend in de koffiemarkt: er worden steeds meer koffiesoorten aangeboden in combinatie met melk. Vroeger was er alleen cappuccino te bestellen als ‘bijzondere koffie’, nu een veelheid van exotische koffievormen.

Theesommelier bij Peeze

Ook met thee is meer mogelijk. Een theesommelier liet zien dat je van ‘gewone’ thee een heel hip drankje kunt maken.

Burgers’ Dierenpark

Alex van Hooff van Burgers’ gaf een historisch overzicht van zijn bedrijf. Elke generatie kende zijn eigen ontwikkelingen. Ook Alex is bezig om zijn bedrijf aan te passen aan deze tijd. Zijn vader had geen reclame nodig. Alex:  “Daar komen we in deze tijd niet meer onderuit. Wij maken dus ook reclame. Maar we krijgen gelukkig ook veel free publicity. In de Duitse markt staan dierentuinen op een voetstuk, en Duitse programmamakers krijgen bij ons veel meer ruimte als in vele Duitse parken. Afgelopen jaar ontvingen we zo’n 20 televisiploegen.” Minder enthousiast is Burgers’ Dierenpark over de inzet van moderne media zoals de mobiele telefoon of computerschermen. Alex: “Daarmee stimuleer je juist het alléén genieten van onze attractie, terwijl wij hopen dat mensen juist samen een leuke dag beleven in ons park.”

Later meer op www.pretwerk.nl

 

Eén reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *