Vakblad Recreatief Totaal staat deze maand in het teken van ‘Water’. De special kwam tot stand in samenwerking met branchevereniging HISWA, die o.a. een visie geeft op de toekomst van de watersportsector. Ook zwemwater komt uitgebreid aan bod.
Waarom zijn kustlocaties zo populair als vakantiebestemming? Waarom willen zoveel campings een zwembad op hun terrein hebben? Waarom zorgt een dagje varen voor zo’n totaal ontspannen gevoel? Wat zou wellness zijn zonder water? Veel recreatiebedrijven hebben hun groei aan water te danken.
Watersportsector verzet de bakens
In dit hoofdartikel geeft HISWA directeur Geert Dijks zijn visie op de toekomst van de watersportsector. Veel veranderingen zijn inmiddels in gang gezet. Dat betekende ook voor de branchevereniging een compleet andere aanpak.
De ouderwetse elitaire haven? Daar moeten we vanaf!
De watersportsector moet zich aanpassen aan nieuwe marktomstandigheden. Een van de bedirjven die daarin voorop loopt is de jachthavenketen van Den Daas. Daar is veel meer aandacht voor beleving op de jachthavenzelf; e worden ook nieuwe doelgroepen welkom geheten.
Verder in deze waterspecial:
- Een interview over de ontwikkelling van zeilscholen in Nederland
- Waterpark O Gliss ontwierp haar park niet rond waterattracties, maar startte vanuit een landscaping-ontwerp.
- Waterspel is belangrijk bij vernieuwing van vakantiepark De Boomgaard
- Een blik op de nieuwe attractie Comics Station Antwerpen
- Nieuwe attracties in 2018
- De Disney Cruise Line
- Vraag naar Vakantiewoningen groeit
- Verkoop van tickets attracties door verblijfsrecreatieve bedrijven
- Productnieuws
- Aanhaken en inhaken op themadagen
- Agenda voor ondernemers in recreatie en toerisme
- Vooruitblik op ‘Het Nieuwe Dagje uit”
- Terugblik op de Vakantiebeurs
- Terugblik op de Horecava