Natuurmonumenten lanceert Pop-up store rondom de feestdagen

Natuurmonumenten experimenteert komende periode met een marketingcampagne in de vorm van een pop-up store in Assen. Het idee er achter: “Er is nog altijd een groep mensen die niet naar de natuur komt. Daarom komt de natuur naar de stad.” Naast een kennismaking met de natuur, willen de initiatiefnemers ook een impuls geven aan het lidmaatschap van Natuurmonumenten en het succesvolle kinderprogramma ‘Oerrr‘.

natuurmonumentenPop-up store
In de winkel worden onder meer kinderactiviteiten aangeboden en natuurproducten verkocht. De Pop-up store in de binnenstad van Assen, aan de Gedempte Singel 42, is geopend van 12 november t/m 3 januari. Het is de bedoeling dat de winkel kostenneutraal wordt geëxploiteerd. Om de kosten beperkt te houden werd er scherp onderhandeld over de huur en maakt de winkel gebruik van vrijwilligers om de activiteiten te begeleiden.

Kinderactiviteiten
‘Het gaat goed met OERRR, de kinderclub van Natuurmonumenten,’ vertelt communicatieadviseur Marjan Dunning. ‘Maar de pop-upstore in het centrum geeft ons de kans om nog meer mensen en kinderen te betrekken bij de natuur en ons werk.’ Natuurmonumenten gaat in de winkel niet alleen natuurproducten verkopen, maar richt zich vooral op het organiseren van activiteiten voor kinderen.

Rondom de kerstdagen
Er is bewust gekozen om de pop-up store rondom de kerstdagen te organiseren. Tom Rustebiel van Natuurmonumenten ligt deze keuze toe: “Juist in deze periode is het gezellig druk in de binnenstad omdat veel mensen hun kerst- en sinterklaasinkopen doen. We hebben het assortiment en de activiteiten in de winkel aangepast aan deze periode. Als activiteiten kun je denken aan dennenappels vullen voor de vogels, sinterklaas- en kerscadeaus maken, excursies met de boswachter, voorlezingen van schrijvers of een workshop met een kunstenaar of fotograaf. Medio december laten we de Assenaren in het centrum kennismaken met onze Drentse Heideschapen, die normaal het Dwingelderveld begrazen. Het wordt dé centrale plek voor natuurbeleving in het hart van de stad.”

Meerdere doelen
Met de pop-up store hoopt Natuurmonumenten meerdere doelen te bereiken. Rustebiel: “De pop-up store is voor ons geslaagd als we nieuwe leden kunnen inschrijven voor Natuurmonumenten of het kinderprogramma Oerrr. In Groot Brittannië werkt de National Trust al langer met winkels om in contact te komen met de mensen. En daar werkt het goed. Die winkels zijn overigens het hele jaar geopend. Verder zien we nu al dat het initiatief van de Pop-up store veel mediabelangstelling trekt. Radio en TV zijn bij de opening aanwezig en kranten besteden er aandacht aan. Dat is weer mooie en gratis publiciteit. En ook de mensen die geen lid worden, maar wel in de winkel komen, maken op deze manier positief kennis met Natuurmonumenten.”

Meer informatie: www.natuurmonumenten.nl

2 reacties

  1. Hallo! Wij, van DeWinkelmeiden, organiseren pop-up shops in leegstaande winkels. Bijvoorbeeld in Schiedam, Vlaardingen en binnenkort ook in Hoogvliet en Rotterdam. We maken met pandeigenaren de afspraak dat we in ruil voor het gebruik van hun pand, reclame maken voor hun pand zodat het daarna wellicht permanent kan worden verhuurd. Dat is een succes. daardoor krijgen we nu ook hele leuke panden beschikbaar. Omdat we OERRR een heel leuk concept vinden, zouden we het leuk vinden om met jullie verder te praten over een pop-up store in één van de leegstaande panden die wij beschikbaar hebben. Onze oorsprong ligt in de PR, dus we kunnen heel goed helpen om OERRR en Natuurmonumenten op tal van manieren in de pers te brengen. Ik hoop van jullie te horen.
    Met vriendelijke groet, Janet van Huisstede, 06 2297 9032

  2. Hallo winkelmeiden,
    Leuk dat jullie enthousiast reageren op onze eerste pop-up shop. Voor ons is het een eerste experiment. Of we dit vaker gaan doen hangt ook af van het resultaat.
    We zullen jullie enthousiasme onthouden en doorgeven aan de collega’s van de regio Zuid-Holland.
    Groeten, Ine Kelderman 06 55825183

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *