MarketingOost heeft de ‘Zet je regio op de kaart Award 2018’ gewonnen tijdens het gelijknamige congres voor de vrijetijdssector in Roermond. De Hanzesteden werden door Pleasureworld NRIT verkozen uit vijf genomineerden, waaronder Groningen en Brabant. Elizabeth Stoit, Brandmanager Hanzesteden bij MarketingOost, is trots op de overwinning: “Dit is een geweldige waardering voor onze gezamenlijke Hanzementaliteit.”
“Samenwerken, groot denken en een sterke focus is het beste concept om je bestemming neer te zetten”, aldus Stoit. Net als in de Hanzetijd werken de negen Hanzesteden nauw samen, ondersteund door marketingorganisaties, provincies en NBTC.
Hanzesteden verbonden door het water
Hanzesteden zijn in de middeleeuwen ontstaan uit de behoefte om de binnenlandse handel te beschermen en uit te breiden. De Hanzesteden vormen vandaag de dag door hun authentieke karakter en hun (culturele) historie een aantrekkelijke en onderscheidende bestemming. De Hanze is door haar belang voor de culturele identiteit van Europa benoemd tot één van de 33 Culturele Routes van Europa. In Oost Nederland zijn negen Hanzesteden door het water verbonden in de IJsselvallei. Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Hasselt, Kampen, Elburg en Harderwijk. Iedere stad heeft een eigen identiteit en positionering, in een historisch decor en met monumentale gebouwen, eigentijdse conceptstores, foodmarkets en festivals.
Meer informatie:
www.visithanzesteden.nl
www.marketingoost.nl