Nederlanders weten het al langer: wij zijn een écht fietsland. Om dit bij toekomstige toeristen onder de aandacht te brengen heeft het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) een nieuwe campagne ter promotie van Nederland gelanceerd. Naast beroemde iconen zoals de Hollandse Meesters, tulpen en molens heeft de fiets een prominente plek gekregen als uithangbord voor de Lage Landen.
Volgens secretaris Sacha Boedijn van RAI Vereniging is het terecht dat het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen hier actief op inzet. “Wij zijn fietsland nummer één. Fietsen zit in onze genen. Iets waar we trots op mogen zijn en wat we duidelijker mogen benoemen.”
Boedijn: vervolgt: “De recent gepubliceerde Fietsrecreatiemonitor van de stichting Landelijk Fietsplatform toont het nog maar eens aan: fietsen is onze nationale hobby. Ruim 8 miljoen mensen maken voor het plezier fietstochten. Gezamenlijk zijn zij goed voor 167 miljoen binnenlandse fietstochten met een gemiddelde lengte van 20,4 kilometer.”
‘First time visitors’
Het NBTC benadrukt in zijn campagne ‘Faces of Holland’ met onder meer de tweewieler de diversiteit van Nederland als vakantieland. Het verbinden van verleden en heden staat centraal. De campagne is gericht op zogenaamde ‘first time visitors’. Zij associëren Nederland vooral met klassieke iconen zoals de fiets.
De website van Holland.com besteedt ruim aandacht aan de voordelen van het verkennen van Nederland per tweewieler. Daarnaast krijgen toekomstige toeristen handige tips waar ze fietsen kunnen huren in onze hoofdstad.
Bron: RAI vereniging
Meer informatie: www.holland.com