De voorjaarsvakantie is weer voorbij, en dat is te zien aan de agenda. In deze tweede week van de meimaand fietsmaand wordt er op veel verschillende vakgebieden van de recreatie iets georganiseerd; watersport, musea, fietsen, zwemmen, stedelijk toerisme (Brood en Spelen) of cultuurhistorie (molens)
7 – 8 mei: Botenbeurs, Utrecht
Veel laaggeprijsde gebruikte sloepen, zeilboten, speedboten, kano’s, watersportartikelen trailers, buitenboordmotoren, waterski’s etc. Veel botenimporteurs, dealers en particulieren zullen tegen lage prijzen hun gebruikte boten en watersportartikelen aanbieden.
9 mei: Inspiratie: Toeristisch onthaal, Gentbrugge
We leven in een tijd waarin dagelijks een enorme hoeveelheid informatie op ons afkomt. Men spreekt ook wel van ‘information overload’. Hoe kunt u als bestemming of bedrijf ervoor zorgen dat uw informatie toch terecht komt bij de klant en dat deze aansluit op diens vragen? Het toeristisch onthaal staat dan ook centraal in deze sessie.
10 mei: Cursus Affiliate marketing, Elst
Affiliate marketing biedt de mogelijkheid te adverteren op basis van no cure no pay. Geen wonder dat affiliate marketing als onderdeel van de online marketing mix sterk in opkomst is. Maar hoe werkt het eigenlijk? Wie zijn die affiliates? Met welk affiliate netwerk kunt u het beste in zee gaan? Hoe maakt u een affiliate campagne succesvol en waar moet u voor opletten? Deze ééndaagse training geeft antwoord op bovenstaande vragen en veel meer.
10 mei: congresdag zwemonderwijs, Papendal
Kennisdag gericht op het zwemonderwijs, met o.a. de uitreiking van zwemonderwijzer van het jaar. Speciale aandacht is er dit jaar voor ErvaringsGericht ZwemOnderwijs.
11 – 12 mei: Museums and Heritage exhibition, London
De grootste Britse beurs en kennisdag op het gebied van musea en cultureel erfgoed. Er zijn maar liefst 40 workshops en in het social media lab wordt ingegaan op de kansen met social media.
11 mei: Brood & Spelen, Utrecht
De internetverkopen nemen toe. Er wordt toenemende leegstand geconstateerd in winkelstraten. Steeds meer fysieke winkels verschijnen op het internet. Internetwinkels zetten hun eerste stappen in de fysieke wereld. De relatie tussen bricks & clicks worden zichtbaar in nieuwe vormen van winkelen. De vraag is nu wat nieuwe technologie en media betekent voor het fysieke winkellandschap. Hoe kunnen winkels en winkelgebieden de nieuwe technologie en media incorporeren en daarmee hun fysieke aanwezigheid en die van het centrum waarin zij liggen ondersteunen.
14 – 15 mei: Nationale molendag
De Nationale Molendag wordt dit jaar gehouden op zaterdag 14 en/of zondag 15 mei 2011.
Sinds 1972 staat in het tweede weekend van mei een groot aantal van de molens open voor het publiek. De door De Hollandsche Molen en het Gilde van Vrijwillige Molenaars georganiseerde Molendag is inmiddels uitgegroeid tot hét jaarlijkse molenevenement.
14 – 15 Botenbeurs Friesland
Wegens het enorme succes van de eerste editie met naar schatting 10.000 bezoekers heeft de organisatie besloten om wederom in de stadsgrachten van Sneek de ,voor het publiek gratis , Botenbeursfriesland te organiseren . De Stichting Elektrisch Farre Frieslan (SEFF) zal deze editie volop aanwezig zijn met een keur aan boten in de Kolk bij de Waterpoort met onder anderen de TJET RIXT.