Sunparks De Haan aan zee wordt opgewaardeerd naar Center Parcs locatie

Het Belgische Sunparks De Haan aan zee krijgt een uitgebreide facelift en wordt omgetoverd tot Center Parcs Park De Haan. Voor het zover is wordt er fors geïnvesteerd om de Center Parcs beleving neer te zetten. De veranderingen zijn sinds februari dit jaar in volle gang.

Zo worden alle cottages en de centrale faciliteiten vernieuwd om het Center Parcs concept volledig te integreren. Vanaf mei 2020 gaat het park officieel verder onder de nieuwe naam. Na Center Parcs De Vossemeren, Erperheide en Les Ardennes wordt Center Parcs Park De Haan de vierde vestiging in België en de 25e in het totale aanbod.

Volgens Paul Renders, Managing Director Center Parcs België, zijn de aanpassingen van het park belangrijk voor de overgang naar Center Parcs. “We zijn blij dat Sunparks De Haan jarenlang een positieve bijdrage heeft geleverd binnen ons portfolio, maar de vraag voor een Center Parcs aan de Belgische kust is sinds lang aanwezig en investeren we maar liefst 39 miljoen euro om het park voor te bereiden op een beloftevolle toekomst onder de Center Parcs vlag. We zijn ontzettend trots dat we met deze stap een Center Parcs park op deze prachtige locatie aan de Vlaamse kust kunnen aanbieden en een omgeving creëren waar het draait om echt even samen te zijn met familie en vrienden.”

Horecaconcepten in samenwerking met Albron

Restaurant Nonna’s (op De Vossemeren)

Het Center Parcs concept wordt volledig toegepast op het park, hiervoor wordt geïnvesteerd in de cottages, in de toename van het aantal in- en outdooractiviteiten en de herkenbare horecaconcepten. De samenwerkingspartner Albron Leisure zal ook de nodige voorzieningen voor haar rekening nemen. Zij realiseren o.a. de restaurantconcepten Market Buffet restaurant, Grand Cafe, Nonna Family Pizza é pasta en het nieuwe concept Frites Affairs á – een volledig nieuw snackconcept voor CenterParcs. Ook de Daily food Store – een supermarkt formule – wordt door Albron verzorgd.

In februari is gestart met de aanpak van de 519 cottages, inmiddels is al 70% hiervan gereed. Zo wordt nagenoeg alles vernieuwd in de cottages: van een nieuw design met frisse kleuren en natuurlijke materialen tot nieuwe vloeren, keukens, badkamers en nieuw meubilair. Dat zorgt ervoor dat de cottages klaar zijn voor de toekomst en dat er van de huidige twee luxe-niveaus wordt toegewerkt naar drie niveaus: Comfort, Premium en de VIP huizen met onder andere een eigen sauna.

Het park is de afgelopen 6 weken gesloten geweest en van die periode hebben we gebruik gemaakt om de grootste aanpassingen door te voeren in de centrale faciliteiten. Zo wordt het zwembad onder handen genomen om van de Aqua Fun een Aqua Mundo te maken. Een volledige nieuwe koepel van 70 meter doorsnee herbergt het subtropische zwemparadijs met prachtige decoratie en tropische planten. De kleedruimtes en douches zijn ruimtelijker en luxer aangepast. Het Grabber Joe’s Laguna Café wordt het nieuwe horeca concept in de Aqua Mundo.

Ook in de toekomstige Market Dome opent Center Parcs haar verschillende restaurantconcepten zoals Nonna’s Family Pizza è Pasta, Frites Affairs en het Grand Café. De komende tijd wordt er nog gewerkt aan de supermarkt, de vergaderzalen, een vernieuwd Cycle Center en de uitbreiding van het activiteitenaanbod. Speciaal voor de kinderen wordt ook het Orry & Friends programma geïntroduceerd en is er het volledig uitgeruste indoor speelparadijs BALUBA. Voorts wordt er nog een nieuwe kinderboerderij gebouwd en komt er een grote en mooie speeltuin.

Center Parcs digitaliseert ook het gastentraject. Gasten krijgen bij aankomst een bracelet waarmee onder andere de sloten van de cottages kunnen worden geopend, toegang tot de Aqua Mundo kan worden verkregen en de lockers kunnen worden geopend. Daarnaast worden de vooraf, in de app gemaakte reserveringen voor activiteiten, toegevoegd aan de bracelet.

Onderdeel masterplan voor heel Center Parcs

De investering in Center Parcs Park De Haan is onderdeel van de totale innovatieplannen met een totale waarde van meer dan 600 miljoen euro waarmee alle Center Parcs Europe parken een grondige vernieuwing ondergaan. Een groot deel van de investering is bestemd voor de accomodaties. Zo zet Center Parcs in op de uitbreiding en make-over van de luxe cottages in haar parken, de Premium en VIP, én in een upgrade van de Comfort cottages. Daarnaast wordt er geïnvesteerd in de subtropische zwemparadijzen (de Aqua Mundo’s), de centrale faciliteiten, de infrastructuur en nieuwe vormen van beleving.

Meer informatie: www.centerparcs.nl / Sunparks De Haan aan Zee

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *