Retailtainment
- 18 augustus 2022
- door Redactie
- Geen reacties
In de eerste jaarhelft van 2022 ontving internationale bioscoopketen Kinepolis vijf keer meer bezoekers dan in de eerste helft van 2021, of 77,2% van de bezoekers ten opzichte van dezelfde periode in 2019. In het eerste kwartaal van 2022 bleven...
Op 22 juni werd het nieuwe LEGO® Discovery Centre (LDC) officieel geopend. Een half jaar na de aankondiging door Merlin Entertainments, een wereldwijde leider in location-based entertainment met merken als LEGOLAND®, Madame Tussauds en SEA LIFE Centres, heeft Brussel...
In het Utrechtse complex The Wall, waar retail, leisure en entertainment samen komen, worden binnenkort twee nieuwe concepten geopend: Een e-kartbaan van 500 meter (door E-sport Karting) en een vestiging van Wetronic, waar een winkel wordt gecombineerd met een...
Hartje centrum Utrecht is een nieuwe outdoor concept-store rijker waar liefhebbers van natuur, buitenleven en glamping hun hart kunnen op halen. Huttopia ‘Camp de Base’ aan de Lange Elisabethstraat 32 combineert originele en innovatieve producten met inspiratie voor vakantie in...
Begin februari 2022 kondigde Merlin Entertainments, een wereldwijde leider in location-based entertainment (met merken als LEGOLAND®, Madame Tussauds en SEA LIFE Centres), de komst van het gloednieuwe LEGO Discovery Centre naar Brussel aan.
- 12 april 2022
- door Redactie
- Geen reacties
Winkelen in een aantrekkelijke openbare ruimte en gebouwde omgeving is een belangrijke en betekenisvolle tijdsbesteding. Door het combineren van winkels met horeca, leisure en andere functies schuift retail steeds meer op in de richting van recreatie.
De populariteit van winkelcentrum Westfield Mall of the Netherlands staat in schril contrast met de afnemende bezoekersaantallen in de binnensteden. Dirk Mulder, sectorspecialist Trade & Retail bij ING vindt dit succes niet onverwacht. Hij betoogt dat méér winkelgebieden deze strategie...
Tijdens de coronacrisis, waarin horeca en winkels regelmatig beperkt of gesloten waren, hebben binnensteden en winkelgebieden veel minder bezoekers ontvangen. Dat ging ten koste van de levendigheid van deze gebieden. Keert de gezellige drukte nu vanzelf weer terug, nu de...
Entertainment maakt steeds vaker onderdeel uit van de winkelomgeving. Ook De Bijenkorf in Amsterdam heeft afgelopen maand een zone vrijgemaakt; 'De Korf' waar workshops worden gegeven en exposities plaatsvinden.
LEGOLAND® Discovery Centre Scheveningen gaat een nieuw, wekelijks programma draaien op de dinsdag- en vrijdagochtenden. De training ”Little Play Squad” is ontworpen om niet schoolgaande kinderen nieuwe vaardigheden te laten ontdekken, door middel van ouder-kind spel.
Op 9 februari j.l. ging de Peppa Pig - World of Play - indoorspeeltuin open. Het is onderdeel van Westfield Mall of The Netherlands in Leidschendam, die de invulling van retailtainment zeer serieus neemt.
Een tuincentrum in Berlijn gaat een compleet nieuwe beleving neerzetten; Holland Park. Het wordt een mix tussen tuincentrum, attracties/speelgebieden en horeca. In dezelfde regio (Berlijn) is ook Karls Erlebnisdorf ontstaan, een leisure-retail-keten rond de beleving van aardbeien.