NBTC lanceert handige toolkit om in te spelen op de Customer Journey

Het Data & Development Lab van het NBTC heeft customer journey toolkit ontworpen. De Toolkit geeft toeristische bedrijven inzicht in de touch points van vakantiegangers in de aanloop naar, tijdens én na een vakantie.

Voorbeelden van touch points zijn de contactmomenten tijdens het zoek- en boekgedrag.

screenshot van de customer journey toolkit

De toolkit is een project binnen het Data & Development Lab, een samenwerking tussen NBTC, CBS & CELTH. Onder leiding van Stefan Hartman (CELTH) hebben studenten van NHL Stenden alle mogelijke touch points verzameld. Doel van het overzicht is een verdere professionalisering van de gastvrijheidsector en een duurzame (door)ontwikkeling van bestemming Nederland. Stefan Hartman: “De toolkit geeft een rijk overzicht dat helpt om beter grip te krijgen op de klantreis. Passend bij de labsetting van het DDL is het overzicht van meetpunten gaandeweg te updaten om het toepassingsbereik steeds verder te vergroten.”

Red. De Toolkit staat online en is zeer intuitief; je ziet als het ware de reis vorderen en kan bij elke stap een toelichting krijgen op de mogelijkheden om de klant te bereiken (touchpoints).

Meet informatie: NBTC Customer Journey

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *