Ken jij de zevende P al? Ik zie sommige nu denken: “Zeven P’s? Het zijn er toch maar vier?” Dat is de marketingmix, die hanteert er vier. De detailhandelmix bestond tot voor kort uit zes P’s. Plaats, prijs, personeel, product,...
Recreatie Vakbeurs 2013, zowel Venray, Hardenberg als Gorinchem zijn boven verwachting verlopen. Het exposantenveld van de vakbeurzen was een complete afspiegeling van de verschillende facetten die de recreatiebranche rijk is. Duizenden bezoekers hebben ook afgelopen edities weer de vakbeurzen bezocht....
Met de verkiezing voor ‘Meest innovatieve uitje 2014’ en ‘Meest innovatieve nieuwe attractie 2014’ wil de ANWB bijdragen aan de inspiratie van leden voor een belevingsvol en verrassend uitje. Het indienen van een case voor deze prijzen kan nog tot...
De Waddenprovincies Fryslân, Groningen en Noord-Holland hebben, samen met havengemeenten, Rijk, natuurorganisaties en watersportsector een “Actieplan Vaarrecreatie Waddenzee” opgesteld. In Den Oever is vrijdag 17 januari dit actieplan feestelijk ondertekend. Met dit plan willen de partijen een evenwichtige ontwikkeling van...
Citymarketeers zijn op zoek naar hun nieuwe rol in een sterk veranderende stedelijke omgeving en samenleving. Dat bleek wel tijdens de Dag van de Citymarketing in Utrecht. Bezoekers die zich oriënteren op een (reis)bestemming vertrouwen steeds meer op adviezen van...
Op de Dag van de Citymarketing in Media Plaza van Jaarbeurs Utrecht is het project “Utrecht Gastvrij 3.0” van Toerisme Utrecht onderscheiden met de Citymarketing Innovatie Award 2014. Chantal Goudriaan en Lisa van Milt, beiden student Leisure Management aan de...
Website 'De Vijf Zintuigen' (DVZ) heeft een opvallende metamorfose ondergaan. Waar voorheen alleen De Efteling werd gevolgd, wordt nu ook het Duitse Europa-Park ondersteund. Veel leden uit de achterban van 'De Vijf Zintuigen' hebben ook affiniteit met het Duitse park.
Pretparken hebben weinig grip op de horden bezoekers die massaal kriskras langs attracties trekken. The Walt Disney Company brengt hierin verandering met een ‘magische armband’. Met als resultaat een interessante uitruil van privacy voor een betere gebruikerservaring.
De Vakantiesalon Brussel (6 - 10 februari) ziet de vakantiemarkt veranderen en speelt daar ook op in. Volgens de beursorganisator is Toerisme meer dan ooit een kwestie van niches. De moderne reiziger is op zoek naar intense, unieke en gevarieerde...
Afgelopen weekend was de pers uitgenodigd om de nieuwe foodconcepten op Center Parcs en Albron in De Vossemeren (Be) uit te proberen. De bijzondere beleving in de diverse restaurants wordt in eerste instantie opgehangen aan een verhaal. De inrichting van...
De verwachtingen voor Leisure zijn volgens de sectorprognoses van ABN/AMRO prima. Na een bijzonder goed 2013, zijn ook de verwachtingen voor 2014, met 1,5 procent groei, behoorlijk. Voor 2015 verwacht de bank 1% volumegroei.