Onze gasten (red.: Watersportcamping Heeg) bezoeken ons vooral vanwege de regio, de cultuur en de natuur. Pas daarna zijn ze gaan selecteren op sfeer van onze camping. Op dat, wat ons anders maakt dan andere campings. Ons onderscheidend vermogen. Hoe zorgen we er dan voor dat, dat wat buiten onze camping ligt, optimale naamsbekendheid heeft en een grote aantrekking kracht heeft? Hoe brengen we ‘ons buitenland’ goed onder de aandacht?

Ervaren drempels
Maar er wordt hard gewerkt aan het oplossen van de drempels die we hebben met ‘ons buitenland’. Tegenwoordig zendt Omroep Max het Skûtsje journaal uit. Elke keer weer is Friesland op zijn mooist in beeld. En volgend jaar hebben we natuurlijk de Culturele Hoofdstad 2018. Het jaar waarin Friesland niet meer te negeren is. Er worden 4 miljoen extra bezoekers verwacht. Moet je je voorstellen, die komen allemaal primair voor ons buitenland! Die gaan allemaal ervaren hoe bijzonder het hier is, en dat het reuze meevalt met die gewaande afstand!
Zelf zijn we keihard aan de slag om en ons buitenland goed te verkopen. En wat fijn dat dat nu ook op alle andere fronten nu ook zo gebeurt. Het provinciale marketing bureau Merk Friesland maakt overuren, net als de Culturele Hoofdstad 2018 zelf. de betrokken bestuurders, de onderwijsinstellingen en heel veel ondernemers, allemaal zijn we hard bezig om ons buitenland goed op de kaart te zetten. Om iets eigenzinnigs en bijzonders neer te zetten. En door dat allemaal zo met elkaar te doen, is ontzettend leuk! Het geeft energie, je voelt het, Friesland bruist, als nooit ervoor!
We zijn benieuwd, heb jij al plannen om naar ons buitenland, ons Friesland, te komen volgend jaar? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.