Toeristisch bedrijfsleven loopt achter bij inzet social media

Toeristische bedrijven blijven met de inzet van sociale media achter bij de vraag van de consument. Vaak blijft het beperkt tot het zenden van informatie in plaats van interactie met de toerist. Het Innovatielab is opgezet om de kennis over nieuwe media in de sector te vergroten en de kloof tussen toeristische aanbieder en consument te verkleinen.

Layar toepassing door het GOBT; techniek Ordina

Steeds meer sociale media
Uit een recent onderzoek van het NBTC blijkt dat de toeristen de sociale media intensief gebruiken om hun vakantie te plannen en boeken. Zeker de helft van alle internationale gasten die een bezoek brengen aan Nederland raadpleegt vooraf beoordelingssites en sociale netwerksites. En ook voor 70% van de Nederlanders geldt dat. Die vertrouwt bij een verblijf in eigen land steeds vaker op het gebruik van de smartphone.

Innovatielab helpt bedrijven op weg
Het Innovatielab is een gezamenlijk initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), HSMAI Nederland en de NHTV. Uitgangspunt van het innovatielab is: Hoe kan de gastvrijheidindustrie nieuwe media inzetten om de (inter)nationale toerist te bereiken? Met dit initiatief dragen wij bij aan een vergroting van de kennis over nieuwe media in de sector en brengen we de sector en de consument dichter bij elkaar.

Meer informatie: NBTC Innovatielab

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *