The MAXX in Veenendaal verkozen tot beste Family Entertainment Center

Tijdens Pleisureworld congres ‘Het Nieuwe Dagje Uit’ is The Maxx verkozen tot beste Family Entertainment Center van Nederland. De term Family Entertainment Center (FEC) is nog niet ingeburgerd in Nederland. Vandaar dat veel bedrijven daar een eigen label op plakken. bij The MAXX is dat ‘indoor activiteitencentrum’. Met deze award, die dit jaar voor de derde keer werd uitgereikt, wil Pleisureworld de FECs in Nederland op de kaart zetten.

Eric Achterberg (l) en Hans van Leeuwen (r)

Een gedeelde tweede plaats was er voor Speelboerderij Hullie in het Brabantse Uden en de Avontuurfabriek in Loosdrecht.

Eric Achterberg, de ondernemer achter ‘The MAXX’ reageerde aangenaam verbaasd op de uitverkiezing. De vestiging in Veenendaal is immers nog maar een jaar geopend. Achterberg is openhartig over zijn ‘succesformule’: “We hebben van tevoren veel centra bezocht en het beste uit andere dagattracties overgenomen. Collega’s, bedankt daarvoor(-;. ”

Wat is The MAXX?
In december 2016 werd The MAXX in Veenendaal geopend. Het is een grote indoorfaciliteit war jong en oud zich kunnen vermaken. Dat is ook de kern van een FEC. In The MAXX kun je o.a. karten, jumpen, lasergamen, glowgolfen, poolen of een stap zet in één van de escape rooms. Ook en goede horecavoorziening hoort er bij. Daarin voorziet The MAXX o.a. met het tafelgrillen.

Eric Achterberg heeft al ruime ervaring opgedaan als exploitant met o.a. een Indoor Speeltuin en een Outdoor Evenementen locatie. Het was echter toch een grote stap om een FEC op te starten. Bij de start waren er ruim 60 mensen in dienst.

Kwaliteit en gastheerschap
Achterberg wil graag toelichten hoe hij de kwaliteit bewaakt: “Ik ben een echte doener. Laat mij maar gastheer zijn, dan kan ik horen of mijn gasten het naar hun zin hebben. Dat doe ik liever dan het kantoorwerk of de marketing.” Toch is het juist die marketing die mede bijdroeg aan de prijs. Hoofd van de vakjury, Hans van Leeuwen (Pleisureworld), vertelde in zijn introductiepraatje dat het bij veel attracties schort aan hun online performance. Van Leeuwen: “Bij The MAXX zagen we rond deze verkiezing dat er actief aandacht aan de nominatie werd besteed door The MAXX. Het is in feite een van de weinige FEC-bedrijven waar de website en de online prestaties echt goed op orde zijn.”

Online marketing
De oproep van Van Leeuwen aan de FEC-bedrijven was om toch vooral aandacht te besteden aan online marketing: “De consument steeds vaker haar zaakjes on-line regelen. Het is noodzakelijk om bij te blijven en de achterstand in te lopen met betrekking die we in de attractiesector constateren. Family Entertainment Centers anno 2018 moeten keuzes maken. Gaan zij al zijn online marketing zelf doen of kiezen zij ervoor om bepaalde onderdelen uit te besteden? In het eerste geval kan men het beste zelf direct achter de knoppen gaan zitten om het in de praktijk te leren. Maar kies je ervoor je marketing uit te besteden, dan moet je wel monitoren dat de leverancier er voor jou alles uithaalt. In alle gevallen is het voor ondernemers van belang om met online marketing aan de slag te gaan en blijven. Cursussen en trainingen helpen om de recreatieondernemer scherp te houden bij het stellen van de juiste vragen aan leveranciers”

Meer informatie:
www.themaxx.nl
www.hetnieuwedagjeuit.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *