Succes- en faalfactoren van toeristische samenwerkingsverbanden

Hoe komt het toch dat veel toeristische samenwerkingsverbanden regelmatig opnieuw moeten worden opgezet en geherstructureerd. Gelukkig zijn er ook voldoende voorbeelden van regio’s waar samenwerking juist leidt tot een positieve impuls aan het toerisme en de economie in de regio. Daarover wordt gediscussieerd op de ‘Inloopsessie Toeristische Samenwerkingsverbanden’ op 3 november tijdens de recreatievakbeurs Hardenberg. Aanmelden voor de Toeristisch Samenwerkingsverband Award’ kan nog t/m vrijdag 23 oktober.

Gelderse Streken op de Vakantiebeurs Utrecht in 2015
Gelderse Streken op de Vakantiebeurs Utrecht in 2015
Inloopsessie
De consument is op zoek naar een compleet aanbod, en de streek waarin de consument vakantie viert is daarin een cruciaal onderdeel van het beslisproces. Gaan we naar de Achterhoek, gaan we naar de Veluwe of gaan we naar Noord-Holland? Of toch liever het Groene hart? Belangrijk in de ontwikkeling van toeristische samenwerkingsverbanden is de wijze waarop toeristenbureaus als de VVV, gemeenten en ondernemers in recreatie en retail met elkaar gaan samenwerken. De inloopsessie tijdens de recreatie vakbeurs Hardenberg vind plaats op dinsdag 3 november vanaf 14.00 uur.

Meer informatie: www.pleisureworld.nl/event/inloopsessie-toeristisch-samenwerkingsverband/

Samenwerkingsverband Award
Na afloop van de inloopsessie wordt de Toeristisch Samenwerkingsverband Award uitgereikt.

De behoefte van de consument naar relevante toeristische informatie is door de toepassingen van alle moderne snufjes groter dan ooit. Zie daar de rol die is weggelegd voor de regio’s om de consument te voorzien in zijn en haar behoefte. Dat kan niet meer alleen door een enkele organisatie of bedrijf, maar samenwerking is van groot belang! Vandaar dat wij op zoek zijn naar de beste initiatieven in ons land in toeristische samenwerking.

Kent u zo’n toeristisch samenwerkingsverband dat de streek op een professionele manier op de kaart weet te zetten. Bent u zelf misschien overtuigd van de bijzondere aanpak met uw organisatie en deelt u die mening met uw collega recreatieondernemers? Of is het een samenwerking geweest dat voor een speciaal evenement de aandacht op zich heeft weten te vestigen en daarmee de toeristische sector een dienst heeft bewezen. Naast alle inzendingen zal ook een deskundige jury bestaande uit specialisten en kenners uit het vak een aantal toeristische samenwerkingsverbanden nomineren.

Waar aanmelden
Denkt u dat uw samenwerkingsverband in aanmerking komt voor het winnen van de Toeristisch Samenwerkingsverband Award? Meld uw bedrijf dan aan via het inschrijfformulier op de website van Pleisureworld. Inschrijven kan tot vrijdag 23 oktober 2015.

Meer informatie en aanmelden: www.pleisureworld.nl/awards/toeristisch-samenwerkingsverband-award/

Eén reactie

  1. Regionale marketing is dan ook van groot belang voor overheden ( gemeenten) en de sector teneinde de gastvrijheidssector in de eigen regio te laten versterken.! Landelijk al goed voor ruim 67 miljard en een werkgelegenheid van ruim 600000 banen . Nog steeds een groeisector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *