Ouders stellen gezonde keuzes in restaurants op prijs

De keuze tussen groenten en ongezond fastfood is voor kinderen makkelijk gemaakt. Ouders stellen het op prijs als een foodservice initiatieven neemt om het aanbod gezonder te maken. Mc Donalds introduceerde onlangs een groenten- en fruittoevoeging aan het Happy Meal en op de Floriade kunt u bekijken hoe Kokkerelli kinderen motiveert om zelf gezonde keuzes te maken.

Kokkerelli op de Floriade

Kids university for cooking
Kokkerelli is dit jaar aanwezig op de Floriade en richt zich daar op de schooljeugd. Door hen al op jonge leeftijd met de smaken en herkomst van diverse producten te confronteren, leren ze o.a. ook groenten te waarderen.
Er wordt gekookt met de beste chefkoks en ze verzinnen hun eigen voedingsconcepten en menu’s, die onder het merk Kokkerelli® in Nederland worden verkocht in horecagelegenheden, pretparken en supermarkten.
Kokkerelli is komend jaar te vinden op de Floriade in Villa Flora, maar zal ook daarna de activiteiten voortzetten. Per jaar willen ze 100.000 kinderen bereiken met hun gezonde kookworkshops. De nieuwsgierigheid van kinderen wordt daarmee geprikkeld en het is vooral ook een leuk uitje.
De Floriade maakt het overigens makkelijker om een gezonde keuze te maken. Met de cateraar zijn afspraken gemaakt om zo min mogelijk ongezonde producten in het assortiment op te nemen. Uit ervaring weet ik inmiddels dat zelfs de bitterballen een vulling op groentebasis hebben.
Meer informatie:  www.kokkerelli.nl

snoeptomaatjes en Chiquita ananasstick

Gezonde snacks
Ook de grootste fastfoodketen van ons land, Mc Donalds, is bezorgd over het eetgedrag van jongeren. Voordat zij gezonde snacks introduceerden, deden ze eerst een onderzoek naar de achtergronden van ongezonde keuzes. Een van de conclusies: “98% van de ouders… krijgt er een goed gevoel van als zij ervoor kunnen zorgen dat hun kinderen voldoende groente en fruit eten.”
Mc Donalds heeft inmiddels een groente en fruitvariatie aan het Happy Meal toegevoegd. Een aantrekkelijke verpakking heeft de keuze een beetje geholpen, want het element ‘fun’ maakt de keuze voor gezonde producten wel makkelijker.
Meer informatie: www.mcdonalds.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *