Neckermann ziet gebruik van mobiel internet op vakantie hard stijgen

Een toenemend aantal mensen wil internet niet missen tijdens hun vakantie . “Zelfs tijdens de vakantie , zijn mensen goed uitgerust met mobiele apparaten en er is een groot verlangen naar draadloos internet in het hele hotel resort” , zegt Carola Hoekstra, directeur vliegvakanties. Dit verlangen naar een draadloze internetverbinding verenigt vakantiegangers van alle nationaliteiten.

toeristDit is één van de resultaten van een internationaal, representatief onderzoek in opdracht van de internationale Thomas Cook Group, waarin 18.000 Europeanen werden ondervraagd over hun reisgedrag . Hieruit blijkt dat 77 procent van de ondervraagden gebruik maakt van een smartphone tijdens hun vakantie , 73 procent van de mensen tussen 18 en 29 jaar is regelmatig online, 60 procent Twittert en checkt zijn/haar Facebook-account vaker dan hij/zij dat thuis doet, 41 procent reist met zijn/haar tablet-pc. “En het neemt elk jaar toe”, is Hoekstra’s overtuiging.

De gegevens zijn indrukwekkend: uit een steekproef van de studie, met betrekking tot de Sunwing Resorts (die behoren tot de Thomas Cook Group), bleek dat gezinnen soms waren aangemeld met vijf apparaten tegelijk. Het is duidelijk dat een dergelijk gebruik om een uitgebreid, gratis draadloos internet vraagt. “Naast het gemak wat mensen zoeken speelt budget duidelijkheid ook een grote rol binnen alle doelgroepen”, onderstreept Hoekstra “ook dit is een belangrijk resultaat van deze studie waarin we binnen de focusgroepen hebben gekeken naar de verschillende klantbehoeften”.

Bijna geen restricties
Verrassend: een meerderheid van de geïnterviewde moeders, in de leeftijdscategorie van eind 20 tot 50 jaar, wilde gratis draadloos internet, zonder extra voorwaardes. Hoekstra geeft toe dat ze zelf veel meer restricties van deze vrouwen had verwacht op het uitsluiten van diverse soorten games en andersoortige websites. “Het was het laatste zetje in de digitale richting”. Het gevolg; Thomas Cook lanceerde internationaal de, op families gerichte en digitaal uitgeruste, SunConnect Resorts welke in Nederland te vinden zijn onder het aanbod van Neckermann Reizen. Deze speciale hotels, met het motto ‘be connected’, vervullen de digitale behoefte tijdens vakanties. Deze zomer worden acht van deze Resorts gelanceerd – drie in Turkije, drie in Spanje, één in Kroatië en één in Tunesië. Zij bieden gratis draadloos internet aan in het hele hotel resort en ‘ConnectScouts’ die de gasten verder aanmoedigen om deel te nemen aan online-activiteiten zoals, een chat-platform. Daarnaast is er in elk van de SunConnect Resorts een Connect Bar bij het zwembad met oplaadstations, een digitaal uitgeruste ConnectTeen lounge, speciaal ontworpen voor kinderen/jongeren en voor tieners is daar ook nog het populaire ‘geocaching’ en diverse activiteiten met de ‘Xbox Kinect’ onder de noemer ConnectFun. “Dit is een schot in de roos”, daar is Hoekstra van overtuigd. “Uiteraard wordt in deze hotels, naast het digitaal verbinden van de gasten, ook aandacht besteed aan het verbinden op sociaal vlak d.m.v. Connect Tables in het restaurant. Via MySunConnect kan een gast direct zien wie er op dat moment ook in het hotel verblijft en contact wil leggen ”.
Sinds januari 2014 wordt het concept getest in twee Resorts op Gran Canaria en er is al een aantal andere ideeën over hoe het digitale aanbod kan worden verfijnd en uitgebreid. Ook volgend jaar wil Hoekstra het aanbod van SunConnect Hotels aanzienlijk verhogen. Ze heeft haar oog laten vallen op Griekenland bijvoorbeeld. “In de toekomst kan ik me zeker veertig SunConnect Resorts voorstellen”, zegt Hoekstra.

Verdere digitalisering vindt plaats in de persoonlijke ondersteuning van onze gasten. Hierbij richt Thomas Cook zich ook op digitale reisleiding. Deze zomer zal deze dienst, naast in Spanje en Portugal, ook aanwezig zijn in Griekenland. WhatsApp is daarbij het meest populaire communicatiemiddel voor de Nederlandse gasten. “Het einde van de digitalisering is nog lang niet in zicht. Het is echter ook duidelijk dat persoonlijk contact op de bestemming niet overbodig wordt omdat sommige situaties daar om vragen. Dit is een verbinding tussen High-tech en High-touch”, zegt Hoekstra. “De klant bepaalt hoe hij in contact wil komen er zal nooit een dienst uitsluitend online zijn”, maakt Hoekstra duidelijk.

Bron: persbericht Neckermann

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *