Les Mills lanceert immersive fitnessprogramma THE TRIP

Les Mills International, wereldwijd marktleider op het gebied van groepsfitness programma’s, speelt in op de immersive fitnesstrend en bracht onlangs het groepsfitness programma THE TRIP op de markt. Sportcentrum URSUS uit Leeuwarden is de eerste club in Nederland die Les Mills THE TRIP vanaf begin september op het lesrooster heeft staan.

Immersive fitness
Het Engelse woord ‘immersive’ betekent letterlijk ‘meeslepend’. Je laat je helemaal meeslepen met de nieuwste digitale technologie en een groot scherm van bioscoopkwaliteit waardoor je compleet vergeet dat je aan het trainen bent. Een normale groepsfitness les wordt getransformeerd tot de ultieme fitness experience. Immersive fitness is geïnspireerd op film, live concerten en interactieve gaming.

Les Mills THE TRIP
THE TRIP is een compleet nieuwe indoor cycling experience waarbij indrukwekkende, bewegende beelden van bioscoopkwaliteit op een groot beeldscherm worden geprojecteerd. Deelnemers fietsen een andere dimensie in. Je beklimt de flank van een super steile gletsjer. Je fietst door een futuristische stad. Je sprint over een digitale wielerbaan en rijdt vervolgens lekker rustig verder terwijl de zon over het water om je heen ondergaat.

Sportcentrum URSUS
Erwin Boonstra, die samen met zijn vader Feiko sportcentrum URSUS runt, vertelt: “Het allerleukste aan THE TRIP is dat het een visueel aspect toevoegt aan de workout. Door er helemaal in op te gaan, vergeet je dat je aan het trainen bent en push je jezelf tot het maximale. Het grote voordeel van immersive training is dat je kunt genieten van een experience die al je zintuigen prikkelt en waarbij entertainment en training gecombineerd worden.”
“De première van THE TRIP was een groot succes; genodigden, leden en medewerkers zijn razend enthousiast. Dat belooft veel goeds voor de toekomst!”

De toekomst van fitness
Door snelle technologische ontwikkelingen en de steeds veranderende behoeften van consumenten, zullen in de toekomst steeds meer workouts gebaseerd zijn op immersive fitness en ‘exertainment’, een combinatie van exercise en entertainment. De vraag blijft: hoe maak je workouts zo leuk dat het voor iedereen de moeite waard is om van de bank af te komen? Door mensen onder het andere het gevoel te geven dat ze onderdeel uitmaken van een videogame. Met de lancering van THE TRIP heeft Les Mills hier een grote stap in gezet.

Meer informatie: www.lesmills.com/nl/virtual/virtual-20/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *