Kickoff sterk netwerk toeristische promotie

Ondernemers uit recreatie en toerisme laten zich door de bezuinigingen niet buitenspel zetten. Op 12 mei organiseerden een aantal organisaties, actief in recreatie en toerisme, een bijeenkomst om hun promotiekracht te bundelen. Voorlopig kiezen ze als werknaam ‘Het Leukste Dagje Uit’ Onder de betrokken partijen zijn o.a. 50 dagattracties verenigd in ToerNed, VVV Nederland, Landal GreenParks, Union fietsen en de Hampshire hotelgroep.

Toverland; één van de leden van ToerNed

Snelle start
Het initiatief werd genomen door ToerNed, een samenwerkingsverband van 50 dagattracties. Zij merkten dat hun traditionele brochure steeds minder effectief is, en gingen op zoek naar nieuwe vormen van promotie. Als startpunt werd gekozen voor een nieuw uit te brengen ‘Het Leukste Dagje Uit Krant’, die bedoeld is om vakantiegangers op leuke ideeën te brengen voor een uitstapje in hun nieuwe omgeving. De eerst editie zal in juli verschijnen.

Maar dat is toch niet vernieuwend? Dat klopt, maar daarvoor zijn er partijen bij betrokken die vanuit de krant een uitbouw maken naar o.a. internet, mobiele applicaties en televisie. Zo kan de bezoeker via diverse media zijn vakantie verrijken met bijvoorbeeld originele fiets- en wandelroutes, bijzondere arrangementen en tickets voor attracties direct boeken, of gebruik maken van op maat gemaakte aanbiedingen.

Netwerken koppelen
Wie kan delen kan ook vermenigvuldigen”, met deze zin opende de uitnodiging van de kickoff bijeenkomst. Het is de bedoeling dat diverse partijen ook hun eigen netwerk benaderen om mee te doen. Op deze manier kan met een relatief gering budget een grote groep mensen effectief worden benaderd.

  • Er is o.a. al een samenwerkingsafspraak gemaakt met Zilte Zaken die komend jaar een nieuwe formule ontwikkelt voor het Nederlandse paviljoen op de vakantiebeurs.
  • De VVV’s en Landal Greenparks en Hampshire hotels distribueren o.a. de recreatiekranten onder hun bezoekers.
  • Recreatief Totaal, Pleisureword en Pretwerk.nl  verzorgen de communicatie van de plannen richting de toeristisch recreatieve ondernemers.

Het zijn slechts enkele van de initiatieven die op de planning staan. De groep blijft voorlopig zoeken naar kansen om de samenwerking te versterken en staat open voor initiatieven die de kracht van een uitstapje in eigen land verder versterken.

De (voorlopige) deelnemers aan deze samenwerking zijn:

ToerNed
Studio Advice
VVV Nederland
Landal Greenparks
Pretwerk / Recreatief Totaal
Hampshire Hotels
Zilte Zaken / Ontmoet NL (vakantiebeurs)
Platteland Vakantieland
Cliptoo
Euroticket
Mcom
Connection4All
Pleisureworld / Slimm Advies
Union / Dutch Bicycle Group
RBT Rivierenland
MediaChoice
Control Media

 

Organisatie

Dit initiatief is opgezet en uitgewerkt door expert in leisure, Hans van Leeuwen, initiatiefnemer van ondernemersplatform Pleisureworld. “U gaat nog van ons horen…”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *