Inspiratie voor streekpromotie – Beieren op z’n Amerikaans

Lederhosen, Dirndls, Bier und Jodelen. Dat is het beeld dat Beieren oproept bij de meeste vakantiegangers. In het Amerikaanse themadorp Laevenworth hebben ze daar een heel eigen interpretatie aan gegeven. Met de introductie van ‘Woody the Nutcracker’ heeft het dorp een uitstekende mediacampagne neergezet.

Woody ’the nutcracker’ Goomsba speelt de hoofdrol in een viral campagne via Youtube.

Woody 'nutcracker' Goomsba

Streekpromotie

Marketingdeskundigen in de VS hebben hun waardering voor de campagne laten blijken: “Deze low budget campagne heeft een veel betere impact dan vele dure campagnes die de afgelopen jaren voor afzonderlijke staten zijn gemaakt.” Door het gebruik van youtube is de verspreiding van de campagne razendsnel verlopen, met een gemiddelde van 3750 hits per dag. Het filmpje wordt ook goed bekeken in Duisland.
Ongetwijfeld zal de marketingafdeling in Beieren zich wel even achter de oren krabben.

Een kijkje achter de schermen van de filmopnames op: Youtube

De promotiepagina van Leavensworth: www.leavenworth.org

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *