Haarlem kiest voor een bescheiden profiel in toeristische promotie

Hoe profileer je je als mooie oude stad naast het dominant aanwezige Amsterdam? Haarlem Marketing heeft een campagne laten ontwikkelen die Haarlem profileert als stad van de menselijke maat. Een stad in de luwte van druk Amsterdam. Dichtbij en toch zo anders.

haarlemNet als Amsterdam heeft Haarlem een schitterend 17e – eeuws centrum. Evenals Amsterdam beschikt Haarlem over belangrijke musea, zoals het Frans Hals en het Teylers, het oudste museum van Nederland. En ook Haarlem is gelegen aan een voor de stad belangrijke rivier: het Spaarne. Amsterdam en Haarlem lijken dan ook op elkaar als broer en zus. Een drukke broer en een rustig zusje wel te verstaan. Want dat is waarin ze verschillen. En dat is tegelijkertijd waarom ze elkaar zo goed aanvullen.

haarlem2Adem Haarlem
In de campagne nieuwe campagne voor Haarlem zien we beelden die de rust, de schoonheid en de gemoedelijkheid van Haarlem tonen. Altijd gecombineerd met de regel Adem Haarlem en soms vergezeld van een tekstje waarin het een of ander wordt toegelicht.
De campagne bestaat uit advertenties in onder meer De Volkskrant en Het Parool, daarnaast mupi’s en abri’s in de Nederlandse steden met een accent op steden in de regio Groot Amsterdam, billboards op NS-stations en Schiphol en verder bannering en andere online-publiciteit, te beginnen bij haarlem.nl.
De geheel vernieuwde website van Haarlem Marketing die qua visualisatie en nieuwe online technieken meer inspeelt op de beleving van een bezoek aan de Spaarnestad, wordt gelijktijdig met deze campagne gelanceerd. De campagne start officieel op 1 september aanstaande. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Het ei van Ubachs.

Meer informatie: www.haarlemmarketing.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *