Authentieke beleving en comfort belangrijk bij vakanties in 2012

Vakantiegangers willen in toenemende mate op plaats van bestemming leven als een “local”. Authentieke beleving is dan ook een van de vakantietrends voor 2012. Het verblijven in een (particulier) vakantiehuis, in de nabijheid van een dorp bijvoorbeeld, bevestigt de trend om op vakantie te kiezen voor beleving. Bij de verhuurder van de betere vakantiehuizen, Topic Travel, bevestigen het aantal boekingen deze behoefte. Zij signaleert dat ondanks de recessie (comfortabele) vakantiehuizen erg populair zijn.

Nederlanders zien vakantie steeds vaker als eerste levensbehoefte. Op de vraag of de vakantieplannen veranderen in 2012 antwoordt 67 procent van de ondervraagden dat zij dit jaar net zo vaak op vakantie gaan als vorig jaar.* Het aantal vroegboekingen bij Topic Travel bevestigt dit.

Comfort & authentieke beleving
Onno Bodlaender, directeur van Topic Travel: “Vakantiehuizen zijn in trek. Het verblijven in een huis creëert een gevoel van authenticiteit. Contact met de plaatselijke bevolking, boodschappen op de markt, stokbroodje halen bij de plaatselijke boulangerie; het zijn allemaal ervaringen die bijdragen aan het gevoel te leven als een “local”.”

Topic Travel ziet dat mensen dit gevoel willen combineren met comfort, minstens vergelijkbaar met die van thuis. Zij ziet een duidelijke stijging in noodzakelijke criteria op het gebied van comfort. Met de online tool ‘best match’ is het ideale vakantiehuis snel te vinden door middel van noodzakelijke of wenselijke criteria. In de top 10 van minimaal aanwezige comfort-elementen staan (af)wasmachine, tv, magnetron, eindschoonmaak en meerdere badkamers. Bij de wenselijke criteria staat een privézwembad bovenaan.

Meer informatie op de website topictravel.nl

Meer visies op Recreatie en Toerisme in 2012 op #recreatie2012

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *