• Home
  • Adverteren
  • Agenda
    • Agenda
  • Contact
  • Vacatures:

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Recreatie
  • Vakantie
  • Health
  • Groene ruimte
  • Ondernemen
  • Productnieuws
  • Opinie & kennis
  • 7 december 2019

AT5 lanceert een tv-programma voor toeristen

1 september 2016 Door Redactie Reageer

De Amsterdamse TV-zender AT5 start met een online kanaal speciaal gericht op buitenlandse bezoekers aan Amsterdam: ‘I Amsterdam Today’. Hiermee krijgen de toeristen meer lokale achtergrondinformatie over de stad en regio die ze bezoeken. Partners in het project zijn o.a. Amsterdam Marketing, Booking.com, KLM en de RAI.


De programma’s worden uitgezonden op een Youtube kanaal en duren 3 minuten. In een sneltreinvaart worden de toeristen bijgepraat over actualiteiten en wetenswaardigheden uit de stad en regio. Er zijn drie themablokken: nieuws, cultuur en sport & events. Voor de inhoud wordt gebruik gemaakt van bestaande nieuwsitems die al voor AT5 en RTV Noord Holland zijn geproduceerd. Er zijn ook bescheiden mogelijkheden om te adverteren. De potentiële doelgroep zijn de 10 miljoen toeristen die Amsterdam jaarlijks bezoeken.

Hoe krijg je de toerist naar dit kanaal? Dat ‘probleem’ werd getackled door die vraag om te draaien. Projectmanager Jan van Ginkel legt uit. “We zijn op zoek gegaan naar touchpoints met de toerist en daar bieden we ons programma aan; het kanaal komt dus naar de toeristen toe. Zo wordt het nieuwsitem geïntegreerd op de website van booking.com, bij de mensen die een reservering in Amsterdam maken; de schipholtaxi’s werken mee door het programma op schermpjes te vertonen; in de RAI staan diverse schermen opgesteld en veel hotels nemen het programma op in hun narrow casting. (tv op de hotelkamer)” De volgende stap wordt het lanceren van een app waardoor de toerist op elk moment van de dag het ‘Amsterdamse nieuws’ kan bekijken.

Kansen voor spreiding
Een van de doelstellingen van Amsterdam Marketing is om toeristen beter te spreiden over de stad en de regio. Het programma van I Amsterdam Today kan daarin een rol vervullen. Er worden items en ideeën aangedragen die buiten de reguliere toeristische route liggen. O.a. Heineken Experience is een partner in de samenwerking en die gebruikt dit kanaal om haar attractie onder de aandacht te brengen. (redactionele items aandragen: redactie@at5.nl / adverteren op dit kanaal: adverteren@at5.nl)

Meer informatie: www.iamsterdamtoday.com

In categorie: Ondernemerschap, Topnieuws Tags: marketing

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Supporters van Pretwerk







team leisure














”klimconstructies”



”payroll”


ontwerp, advies en inspectie


specialist in innovatie








merchandise als business en beleving


volop vrolijkheid op uw bedrijf


Ook supporter worden? (+ banner op de homepage)

Tags

attractie attractiepark attractieparken attracties bungalowpark camping campings cultuur dagrecreatie dierentuin duurzaam efteling erfgoed evenementen fietsen foodservice horeca hotels innovatie kamperen landal marketing museum natuur nbtc panterkist personeel platteland promotie recreatie Recron social media sport toegankelijkheid toerisme trends vakantie vakantiepark vlaanderen VVV wandelen watersport wellness zwembad zwembaden

Colofon

Hoofdredacteur Pretwerk.nl en vakblad Recreatief Totaal: Walter Jonker Redactieadres: Wilgenroos 11 4102 KL  Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl … [Lees meer...]

Recente reacties

  • Chris op Souvenirshop: De tijd van winkeltje spelen is voorbij
  • sex tablet op Toverland betovert publiek met muziek
  • Peter Wijnen op RECRON vraagt om meer politieke aandacht recreatiesector
  • Raymond Oude Groen op Provincie Drenthe wil het attractie-aanbod verbreden
  • Cees Kniese op Reactie gemeente Haarlemmermeer op ontwikkelingen intensieve leisure locatie Park21

Copyright © 2019 · Pretwerk 2.0 Theme op Genesis Framework · WordPress · Log in id="social_login">Inloggen