Dagjeweg.nl experimenteert met Facebook marathon

DagjeWeg.NL zet Facebook in voor de toeristische sector. Het komende half jaar staat elke week een andere toeristische attractie extra onder de aandacht. DagjeWeg.NL onderzoekt op deze manier of het de toeristische branche via Facebook een gezicht kan geven.

de Facebook 'Like' button

Toeristen in Nederland zijn meestal dagjesmensen. Op het internet is deze grote groep massaal op zoek naar leuke uitstapjes, maar ze is vrijwel onzichtbaar. DagjeWeg.NL kijkt of hier verandering in aan te brengen is, en onderzoekt de mogelijkheid om deze groep een gezicht te geven. Voor de toeristische sector is het van belang om de grote stroom bezoekers beter te leren kennen en ze via social media naar zich toe te trekken.

Hoe werkt het?
Wekelijks kunnen bestaande en nieuwe Facebook-gebruikers leuke prijzen winnen. De redactie schrijft dagelijks een passend redactioneel artikel bij de lopende weekactie. Deze staan vervolgens op de website van DagjeWeg.NL en op Twitter en Facebook. De attractie van de week krijgt aandacht via leuke en opmerkelijke berichten, foto’s en video’s.

Analyse resultaten
Na afloop van deze grote DagjeWeg.NL Facebook Marathon analyseert DagjeWeg.NL samen met de bedrijven de resultaten. Toeristische locaties die ook graag mee willen doen aan het online experiment, kunnen zich nog steeds opgeven bij DagjeWeg.NL.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *