Koks van de Efteling vallen in de prijzen op de Horecava

Twee veelbelovende jonge koks van de Efteling sleepten een mooie prijs in de wacht op de Horecava in Amsterdam; Corstiaan van Lent maandagmiddag jl. een sponsorprijs tijdens de wedstrijd Lekkerste Broodje van Nederland 2012, categorie Horeca. Vorig jaar sleepte Corstiaan voor de Efteling nog de eerste prijs voor het lekkerste broodje van Nederland in de wacht met zijn ambachtelijke broodje makreelkroket. Hakim Gammaze won een sponsorprijs in de categorie catering met zijn creatie ‘Roti Lembu’.

Aan de vakwedstrijden Lekkerste Broodje van Nederland namen in de categorie horeca in totaal 21 horecamedewerkers en -ondernemers deel en in de categorie catering 15. De deelnemers stelden warme of koude belegde broodcreaties samen en presenteerden deze aan een deskundige jury.
Hierbij moest gebruik worden gemaakt van een algemeen landelijk verkrijgbaar ingrediënt. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding heeft de jury ook gekeken naar deze toepassing evenals de berekening van de calorische waarde en de kostprijs . De jury lette daarnaast op presentatie, hanteerbaarheid, creativiteit en natuurlijk smaak. Naast de algemene prijs worden sponsorprijzen toegekend door participerende partijen in de horeca en catering.

De Efteling is blij met de toegekende sponsorprijzen: “Wederom wordt de creativiteit van twee veelbelovende Efteling medewerkers beloond en daar zijn wij erg trots op. Het winnen van deze vakprijzen, opgeteld bij de Misset Innovatie Award die de Efteling in 2011 won, toont aan dat we met de upgrading van diversiteit en assortiment op horecagebied op de goede weg zijn. Daarnaast zijn deze prijzen een mooie start van een veelbelovend jubileumjaar, aangezien de Efteling in 2012 60 jaar bestaat,” aldus Bart de Boer, Voorzitter Raad van Bestuur Efteling.

Lekkerste Broodje is een initiatief van Stichting de Lekkerste Wedstrijden en wordt georganiseerd in samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland en marktpartijen in de horeca. De stichting wil met Lekkerste Broodje de creativiteit stimuleren in lunchrooms, restaurants, catering en overige horeca.

Bron: Efteling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *