Combinatie van website en I-punten succesvol in Noord Limburg

Het TIV informatiesysteem in Noord-Limburg registreerde afgelopen week de 1.5 miljoenste  bezoeker, ruim anderhalf jaar na de start van dit toeristisch-recreatieve digitale informatiesysteem.

Stichting Promotie Noord-Limburg (SPNL), initiatiefnemer van de site www.liefdevoorlimburg.nl en de daaraan gekoppelde i-Punten op tientallen locaties in de regio, is trots op dit behaalde resultaat. Ilse Lenders, directeur SPNL: “Dit overtreft onze verwachtingen in alle opzichten. Het is duidelijk dat de toerist en recreant ons toegankelijke informatiesysteem weet te vinden én op de juiste wijze te benutten.” Sinds de zomer is de informatie ook via een App te vinden. Uit onderzoekcijfers blijkt dat ook de regiobewoners veelvuldig de site en/of de i-Punten raadplegen. Bezoekers kijken vooral naar informatie over Overnachten, Dagje uit, Fietsen en Wandelen; ’s zomers zijn vooral ook de  Evenementenpagina’s populair, ook bij de eigen regiobewoners.

De waardering voor de website en de i-Punten is groot. 70% vindt de informatie ‘zeer nuttig, relevant en duidelijk’; bijna 90% is zeer tevreden over het aanbod van informatie en de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Bezoekers belonen het geheel met een 8.4.

De website en de i-Punten zijn volledig Nederlands- en Duitstalig en sinds kort is Engels toegevoegd. ”Daarmee is de basis gelegd voor verdere groei en zijn we klaar voor een groot evenement als de Floriade 2012”, zegt Ilse Lenders.

Over SPNL
SPNL is een publiek-private samenwerking tussen de gemeenten en het toeristisch recreatieve bedrijfsleven in Noord-Limburg. SPNL wil de recreatie en toerisme sector in Noord-Limburg versterken en beter profileren en de bekendheid van de streek vergroten. In de stichting zijn een viertal locale toeristisch recreatieve platforms vertegenwoordigd, te weten: Maasduinen, Peel en Maas, Horst aan de Maas, Rijk van Venray.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *