Vernieuwd HISWA te water georganiseerd rondom belevingseilanden

Na 28 edities is het voor de HISWA te water tijd voor vernieuwing! De thuisbasis wordt de hippe NDSM-werf aan het IJ in Amsterdam-Noord. Er worden drie zones gecreëerd die ieder een eigen sfeer, horeca- en productaanbod hebben. Deze zones, genaamd eilanden, staan via het water en de kade gewoon in verbinding met elkaar, zodat bezoekers een rondgang over de hele bootshow kunnen maken. De inschrijving voor de HISWA te Water (van 4 t/m 9 september 2012) is inmiddels gestart.

De gemeente Amsterdam heeft de Clipper Stad Amsterdam al geboekt voor de duur van het evenement. Het schip gaat tijdens de beurs dienen als hospitalityschip én publiekstrekker. Farouk Nefzi, directeur HISWA Multimedia en organisator van de HISWA te water: “Wij slaan een brug tussen consument en ondernemer. En dat doen we door allerlei activiteiten te organiseren.” Het nieuwe concept vraagt ook voor de exposanten om een andere manier van denken. De HISWA heeft gaat verschillende klantgroepen eigen belevingseilanden bouwen. Hier onder staan ‘De eilanden’ kort beschreven:

LuXury Island
Steekwoorden: luxueus, zien en gezien worden, mondain, exclusief, opvallend, design, champagne.
Exposanten: luxe motorjachten, zeiljachten, sloepen en bijboten, designboten, toeleveranciers gericht op dit segment.

Adventure Island
Steekwoorden: actief, chillen, adrenaline, stoer, beach, cocktails.
Exposanten: sportboten, RIBs, open zeilboten, kleine catamarans, producten ten behoeve van waterskiën, wakeboarden, kitesurfen, golfsurfen, windsurfen, kajakken, kanoën, stand-up paddling, toeleveranciers gericht op dit segment.

Pleasure Island
Steekwoorden: samen genieten, flottielje, toerzeilen, gemoedelijk, reizen, wijn en bier.
Exposanten: kajuitzeilboten, daysailers, motorboten, open sloepen, weekenders, toeleveranciers gericht op dit segment.

Connection Land op de kade
Entree van de bootshow, toegangspoort tot de verschillende eilanden, centrale plek, informatie, producten, workshops en presentaties.
Exposanten: toeleveranciers nautische producten en diensten, cruises, lifestyleproducten, nautische kleding en accessoires.

De beursorganisatie laat weten dat er naast boten en bijbehorende accessoires ook ruimte is (zelfs meer dan in IJmuiden) voor promotie van vaargebieden, jachthavens, attracties en recreatiebedrijven met een nautische link.

Wacht niet te lang met inschrijven; tot 31 maart geldt nog het vroegboektarief met 15% korting. HISWA-leden krijgen daarbij altijd 15% extra korting op deelname. (Check deze actie nog even op de website van de HISWA.)

Wilt u al eerder van De HISWA genieten, dan kunt u van 6 tot 11 maart al een bezoek brengen aan de HISWA in de RAI

Meer informatie en inschrijven voor de HISWA te water van 4 – 9 september 2012: www.hiswatewater.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *