Rabo Omnikassa combineert betaalsystemen op internet

Rabobank presenteerde onlangs de Rabo OmniKassa: een veilig en praktisch Online-kassasysteem voor alle online-betalingen aan hun webwinkels. AICN wijst er op dat de recreatiesector een heel eigen betalingscultuur kent en wijst op specifieke eigenschappen die van de betalingen worden gevraagd.”

Centraal dashbord
De Rabo OmniKassa koppelt alle betalingssystemen aan die webwinkel en garandeert de ondernemer een snelle en veilige bijboeking van zijn omzet. Deze internet-kassa geeft via een realtime dashboard een integraal overzicht en sturingsmogelijkheid op alle bestellingen, betalingen en voorraden.
De Rabo OmniKassa vervangt de drie huidige internetkassa’s iDEAL Lite, Rabo iDEAL kassa en Rabo Internetkassa. Creditcard betalingen worden bruto uitbetaald en de kosten worden separaat geboekt. In geval van een retourzending kan de iDEAL betaling vanuit de kassa worden teruggestort.
De komende maanden wordt gewerkt aan verdere verruiming van de mogelijkheden van de Rabo OmniKassa.
Rabo OmniKassa biedt ook betaalmethoden (Minitix, CreditCard) die bij kleine bedragen scherp geprijsd zijn. Raadpleeg daarvoor de tarievenlijst. Minitix is juist ontwikkeld voor kleine bedragen. Doordat de tarifering van creditcard transacties in procenten worden berekend, is een creditcard ook goedkoop bij kleine bedragen.

Combinatie met een reserveringssysteem?
Aangezien in de (verblijfs)recreatie vele betalingen zijn gekoppeld aan een reserveringssysteem vroeg Pretwerk.nl aan Frank Luken van AICN automatisering om aan te geven of dit systeem echt zo handig is?
Luken wijst er op dat in de recreatie vaak wordt gewerkt met deelbetalingen en dat vanuit de sector ook een flexibele houding wordt gevraagd t.a.v. de boekingen. Hij noemt als voorbeeld: “Gasten boeken in januari, betalen 1e deelbetaling maar bellen in februari dat ze een hond hebben gekocht, deze komt ook op de factuur waardoor de 2e deelbetaling wijzigt. Daar moet het systeem op kunnen inspelen. Wij hebben bij AICN afspraken gemaakt met de Dutch Payment Group die hun Ideal software in overleg met ons hebben aangepast om de gast op de vervaldatum van de 2e termijn een mail te sturen voor het restant bedrag. Iedere wijziging in een boeking sturen wij on-line naar de database van Dutch Payment Group zodat ze altijd de juiste deelbetaling via Ideal laten betalen.”

De reactie van Rob de Goeij van de Rabobank op deze specifieke wensen vanuit de recreatie: “De OmniKassa is net zo flexibel als ieder andere internetkassa. Ons is bekend dat de reisbranche veel met deelbetalingen werkt. In de financieel logistieke keten van keuze in de webshop tot bijschrijving van betaling op de rekening van de webwinkel start de keten van een internetkassa op het moment dat de consument kiest voor de knop “ik wil betalen” (of iets dergelijks). Op dat moment verschijnt de betaalpagina met keuze uit iDEAL, MasterCard en andere betaalmethoden. Voor dat moment is al bepaald in de automatisering van de webshop wat het bedrag is dat betaalt gaat worden en welke omschrijving met de betaling meegegeven gaat worden. Dat is het exacte moment dat de keten van de Rabo OmniKassa start.
Als er met deelleveringen wordt gewerkt houdt dit in dat de keten vanaf de betaalpagina tot en met bijschrijving herhaald wordt met het resterende bedrag. Mogelijk wordt daarbij niet gebruik gemaakt van het betaalproces van de internetkassa maar een ander betaalproces van bijvoorbeeld een incasso of acceptgiro (aan een losse factuur) opgestart.”

Meer informatie:
www.rabobank.nl
www.aicn.nl

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *