Benoit Cornet, de oprichter van het Belgische attractiebedrijf Alterface start een nieuw bedrijf: Boldmove, waarmee hij zich vooral gaat richten op kleinschaliger attracties en de relatie met nieuwe technologieën.

Benoit Cornet, de oprichter van het Belgische attractiebedrijf Alterface start een nieuw bedrijf: Boldmove, waarmee hij zich vooral gaat richten op kleinschaliger attracties en de relatie met nieuwe technologieën.

Cornet heeft een uitgebreid CV in de attractie-industrie en gaat met zijn kennis o.a. attractieparken helpen met het ontwikkelen van nieuwe innovatieve attracties.

Het wordt volgens een woordvoerder van het bedrijf méér dan een consultancybureau: "Wij kiezen eerder voor een architect-aanpak waarbij BoldMove zowel concept als planning en technologie/configuratie uitwerkt, de teams kan samenstellen met partners, en/of de supervisie voert over de implementatie en zelfs promotie van de attractie naar het eindpubliek." Ook upgrades van bestaande attracties wordt een van de kernelementen van het bedrijf. "Er kan bijvoorbeeld een technologiesaus worden gegoten over bestaande concepten of installaties, wat interessant is voor een repowering of digitale upgrades."

Kleinschalige attracties

Waar Alterface vooral actief is in de markt van grootschalige en toonaangevende attracties, kiest BoldMove bewust voor het marktsegment van de kleinschaliger attracties: "Bedoeling is om met kleine en goedkopere indoor rides te komen die snel kunnen worden geïnstalleerd. We denken nu met de crisis dat er veel grotere investeringen worden uitgesteld of zelfs geannuleerd maar parken zullen toch iets nieuws willen, of door social distancing hun publiek meer moeten spreiden over meer attracties. Winkelcentra, familieparken, vakantiecentra passen ook perfect in dit plaatje!"

Meer informatie: https://nl.boldmove-corp.com/