Met de opening van de nieuwe hybride rollercoaster Untamed heeft Walibi Holland er een nieuwe attractie bij die volgens de rollercoasterfans 'Uniek is in Europa.'

Met de opening van de nieuwe hybride rollercoaster Untamed heeft Walibi Holland er een nieuwe attractie bij die volgens de rollercoasterfans 'Uniek is in Europa.'

De oude houten achtbaan in het park kreeg een complete make over. Alleen de houten constructie bleef staan. Op die houten basisstructuur bouwde de Amerikaanse rollercoasterbouwer RMC een compleet nieuwe achtbaan die vijf keer over de kop gaat. Dat is normaal niet mogelijk in een houten achtbaan, maar door het combineren met een staalconstructie dus wel. Dat verklaart ook de naam 'hybride coaster'.

Nieuw voor Europa

Dit soort hybride coasters waren tot nu toe alleen nog in Amerika beschikbaar. Met Untamed hoeven de coasterfans in Europa minder ver te reizen. De redactie van Pretwerk.nl was vooral benieuwd of het gevoel van een houten achtbaan (ietwat schokkerig - want natuurproduct, en het geluid van hout) te merken blijft. Dat is dus niet het geval. De hybride coaster is een totaal nieuwe beleving die veel comfortabeler aanvoelt als een houten achtbaan. RMC wordt ook wel de rock 'n rollercoaster bouwer genoemd. En dat was te merken. Je vliegt letterlijk van de ene beleving naar de andere. Naast 5 inversies (over de kop) en 14 airtime momenten zit er voldoende nieuwe beleving in de baan. Wat wel gebleven is in de houten achtbaan is de ervaring waarmee je met hoge snelheid door de houten constructie zoeft en onbewust de neiging hebt om af en toe je hoofd even in te trekken. Achtbaanfans verwachten dat de fanclubs uit heel Europa naar Biddinghuizen zullen komen voor deze nieuwe attractie.

Van de bouw van Untamed en de themazone Wilderness is een 8 delige making-off serie gemaakt. Bekijk hier onder de laatste aflevering:

https://www.youtube.com/watch?v=QJq234GgNek&list=PL82-0DB0W7zMZxiAw2MK8HhAkRKhvuYnA&index=9

Verbreding doelgroep

Walibi Holland wil haar doelgroep wat meer verbreden. Tot nu toe stat het park vooral bekend als topbestemming voor tieners. Dat imago wil men behouden. daarnaast gaat het park zich ook meer op gezinnen ook met jongere kinderen richten. Directrice Mascha Taminiau licht toe: "Bij gezinnen zien we al een hoge score in hun waardering. Dat willen we verder uitbouwen. Er komen wellicht ook nog nieuwe attracties, gericht op een jongere doelgroep. Deze attractie Untamed is op zich ook wel gericht op een brede doelgroep. Zeker de themazone er om heen, in festivalsfeer, is voor gezinnen een prima plek om te verblijven. We denken niet dat de tieners zich gaan storen aan een omgeving die ook wat meer op kinderen gericht is."

Meer informatie:

www.walibi.nl 

www.rockymtnconstruction.com