In juni 2018 ging de indoor attractie Play-in in The Wall in Utrecht open. Met een oppervlakte van zo'n 6000 m2 is dit een van de grotere indoor speelbedrijven in Nederland. In de aanloopperiode was het nog wel wenselijk om niet al te veel drukte te ervaren. Inmiddels kijken de eigenaren wel uit naar een grotere bezoekersstroom. In juni 2018 ging de indoor attractie Play-in in The Wall in Utrecht open. Met een oppervlakte van zo'n 6000 m2 is dit een van de grotere indoor speelbedrijven in Nederland. In de aanloopperiode was het nog wel wenselijk om niet al te veel drukte te ervaren. Inmiddels kijken de eigenaren wel uit naar een grotere bezoekersstroom. 3 zones

Play-in Utrecht bestaat uit drie zones waarin kinderen actief kunnen spelen: Kids-in richt zich op de jongste doelgroep. Het is een indoor speelhal met een grote klim- en klauterinstallatieen diverse speelzones. Speciaal voor kinderfeestjes zijn er twee themakamers ingericht; een ijskamer in prinsessenstijl en een jungle kamer. Initiatiefnemer Hanneke Laarakker is blij met deze toevoeging aan het concept: "De indoor speelactiviteiten zijn op dit moment te rustig. Het warme zomerweer speelt ons parten. De kinderfeestjes, met gebruik van de exclusieve ruimte, zijn wel in trek." Wat opvalt is de mooi uitgewerkte thematisering in de vorm van een onderwaterwereld. Daarvoor is het bedrijf SPI Global Play verantwoordelijk. Zij hebben ook de inrichting van de andere zones voor hun rekening genomen. Een slimme en succesvolle marketingcampagne is de Afterwork Deal. Hier kunnen kinderen en hun ouders maandag t/m vrijdag terecht voor het standaard entreetarief van € 7,50, maar krijgen dan wel frietjes een snack en ranja geserveerd. (zie: Kids-in) [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="55921,55922,55923,55924,55925,55926"] In deel twee vinden we een jump-park: Jump-in. Het is een relatief groot trampolinepark (3000 m2) vol uitdagingen voor de iets oudere jeugd. Het is de bedoeling om hier ook trainingen te gaan geven. Dat is een manier om het herhaalbezoek te stimuleren. (zie: Jump-in) [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="55927,55928"] Ook de derde zone Climb-in, met een veelheid aan klimuitdagingen, voor een doelgroep van 4 tot 80 jaar. Dit is een Clip and Climb concept. Door een diversiteit aan klimuitdagingen te bieden wordt het ook hier aantrekkelijk om nog een keertje terug te komen. Bij het klimmen zijn er altijd instructeurs aanwezig. (zie: Climb-in) [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="55929,55930"] Horeca Zowel in de Play-in hal als in de hal met Jump-in en Climb-in is er een comfortabele horecavoorziening aanwezig. Bij de kleinere kinderen is dat een centraal plein, waar de ouders goed zicht kunnen houden op hun kleintjes. Bij de speelzones voor de wat oudere kinderen is het een terras op hoogte van waaruit je de activiteiten mooi kunt bekijken. Een drankvergunning is nog in aanvraag. Dat moet het hele attractiecentrum ook aantrekkelijker maken voor feestjes. Realisatie De realisatie van Play-in is volgens Laarakker een kwestie van lange adem geweest. De eerste pogingen om een indoorhal te starten begonnen ruim twee jaar geleden. Destijds met een partner die het sportieve deel (jump-in en climb-in) voor zijn rekening zou nemen. Die partner haakte af en inmiddels is alles door één initiatiefnemer (de gezusters Laarakker) gerealiseerd.  De locatie in The Wall is een retail-locatie en met de verhuurder is stevig onderhandeld om de huurprijs naar een niveau te krijgen dat voor een leisure-bedrijf acceptabel is. Op jaarbasis zijn hier 160.000 betalende bezoekers nodig om de exploitatie rond te krijgen. Ouders mogen gratis mee naar binnen, tenzij zij ook gebruik maken van de attracties. Laarakker ziet het bedrijf vooral als een lokale voorziening en een groot deel van de bezoekers komt dan ook uit het kinderrijke Leidsche Rijn en de stad Utrecht. Meer informatie: www.play-inutrecht.nl