HISWA magazine, het brancheblad voor de watersportbranche besteedt in de april-editie aandacht aan het thema Recreatie en Toerisme. Steeds meer jachthavens transformeren van 'parkeerplaats voor boten' in volwaardige recreatiebedrijven. In het magazine worden vernieuwende bedrijven in de spotlights gezet. HISWA magazine, het brancheblad voor de watersportbranche besteedt in de april-editie aandacht aan het thema Recreatie en Toerisme. Steeds meer jachthavens transformeren van 'parkeerplaats voor boten' in volwaardige recreatiebedrijven. In het magazine worden vernieuwende bedrijven in de spotlights gezet.Vaarbeleving

Geert Dijks, directeur van de HISWA geeft in zijn column 'Geen boot maar beleving' goed aan waar de kansen liggen: "Uit onderzoek blijkt dat 2,6 miljoen Nederlanders, die minstens een keer per jaar het water op gaan, veel tijd besteden aan andere zaken dan varen. Op nummer 1 staat zonnen en zwemmen, gevolgd door stadsbezoek, horecabezoek, winkelen e fietsen. De focus ligt in de watersportsector nu nog te vaak op het product in plaats van op de beleving. Verkoop de regio in plaats van de böot!" [caption id="attachment_54703" align="alignright" width="300"] SUP-kids in een Den Daas jachthaven[/caption]Gezelligheid, evenementen en keuzevrijheid (p.24) Onder deze titel worden diverse bedrijven beschreven die kiezen voor een vernieuwende aanpak. Het zijn bedrijven die je kunt omschrijven als 'recreatiepark war contact met het water wordt gemaakt.' Aan het woord komen: Watersportconsultant Rob Vrolijks; "de arrogantie moet verdwijne uit de watersport.", Nanke den Daas van Thuishavens: "We geven onze gasten persoonlijke aandacht", Perry Houkes van Resort Marina Oolderhuuske (Maasplassen): "De jachthaven is niet langer het exclusieve domein van de ervaren watersporter", Johan Steur van Seijsener Recreatietechniek: "Als jachthavens overnachtingen aanbieden, dan hebben ze een nieuwe klantengroep". Zwier: bedrijf in beweging (p.28) Nieuwe generatie = nieuwe kansen. Dat zien we oo kop jachthaven Winkeoord in Vinkeveen. Hier is een nieuwe bedrijfsonderdeel toegevoegd: Zwier. Het is een ontmoetingsplek en rustpunt voor zowel recreatieve als zakelijke bezoekers. Innoverende zeilscholen (p.32) Zeilscholen zijn ingericht om te leren. Naast zeilen kunnen zij hun gasten nog veel meer bijbrengen dan zeilen. Voorbeelden zijn bijles, taalles of levenslessen. Portret van Ilja weber, oprichter van SUP&Meer (p36) Suppen is de laatste jaren aan een sterke opmars bezig en zorgt voor een nieuw elan en nieuwe doelgroepen voor de watersportsector. Ilja is een van de pioniers die een bedrijf heeft opgezet rondom deze trendsport. Lees alle artikelen in het online magazine: HISWA magazine, editie februari 2018