Diergaarde Blijdorp, De Efteling, KLM en Van der Valk zijn de toeristisch-recreatieve bedrijven die behoren tot de 30 genomineerden voor de Customer First Publieksprijs; een award die jaarlijks wordt uitgereikt aan het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Diergaarde Blijdorp, De Efteling, KLM en Van der Valk zijn de toeristisch-recreatieve bedrijven die behoren tot de 30 genomineerden voor de Customer First Publieksprijs; een award die jaarlijks wordt uitgereikt aan het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.

[caption id="attachment_54163" align="alignright" width="300"] Oceanium in Diergaarde Blijdorp[/caption] Aan de verkiezing van de CustomerFirst Publieksprijzen gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Bedrijven kunnen geen stemmen werven of klanten oproepen te stemmen. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SamSam, het consumentenpanel van SAMR. In 2017 zijn er 35.000 beoordelingen opgehaald. Van der Valk behaalde in 2017 de 5 plaats; De Efteling stond in 2017 op plek 9. Het hoogst geklasseerde klantvriendelijke leisurebedrijf van vorig jaar was Landal (op 3). Meer informatie: www.customerfirstawards.nl