Op de Fiets en Wandelbeurs van 2 - 4 maart in de Jaarbeurs Utrecht, waren veel Nederlandse toeristische bestemmingen aanwezig. Véél meer dan op de Vakantiebeurs van januari. Er kwamen ruim 41.000 bezoekers naar de gecombineerde beurzen 'Fiets- en Wandelbeurs', 'Bike Motion Benelux' en de 'E-bike Experience'. Op de Fiets en Wandelbeurs van 2 - 4 maart in de Jaarbeurs Utrecht, waren veel Nederlandse toeristische bestemmingen aanwezig. Véél meer dan op de Vakantiebeurs van januari. Er kwamen ruim 41.000 bezoekers naar de gecombineerde beurzen 'Fiets- en Wandelbeurs', 'Bike Motion Benelux' en de 'E-bike Experience'.Gebundelde beurskracht

Vorig jaar trok de Fiets- en Wandelbeurs zelfstandig nog 23.762 bezoekers naar de Jaarbeurs. Dat was toen al een record. Met de combinatie van drie beurzen is het bereik aan bezoekers dus flink uitgebreid. Volgens Theo Jorna, directeur van de Fiets en Wandelbeurs, is de combinatie van de drie events voor herhaling vatbaar. “Fiets en Wandelbeurs, E-bike Xperience en Bike MOTION vullen elkaar aan. Gezamenlijk presenteren ze het grootste aanbod voor de consument op fiets- en wandelgebied in Europa.” Nederland presenteert haar veelzijdigheid Op de beurs was één straat ingericht voor Nederlandse bestemmingen. De meeste oppervlakte in deze straat werd ingevuld door regionale toeristische marketingorganisaties; aangevuld met toeristische platformen, en enkele ondernemers. Daarnaast is ook de non-profit sector in Nederland, op het gebied van fietsen en wandelen, goed ontwikkeld. Die waren op de beurs aanwezig in de vorm van fiets- en wandelverenigingen en bonden, reizigers die reizigers adviseren en natuurorganisaties zoals Natuurmonumenten en het NIVON die de fietser en wandelaar ook van alles te bieden hebben. We vroegen o.a. het platform Route.nl waarom zij wel op de Fiets- en Wandelbeurs staan en niet op de Vakantiebeurs: "Op deze beurs kom je heel gericht in contact met fiets- en wandelliefhebbers. Die gaan voor het grootste deel voor een dagtocht op pad. De vakantiebeurs richt zich op vakanties; en dan mis je een groot deel van de doelgroep." Een beeldoverzicht van Vakantie- en recreatiebestemming Nederland: [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="53767,53768,53769,53770,53771,53772,53773,53774,53775,53776,53777,53778,53779,53780,53781,53782,53783,53785,53786,53787,53788,53789,53790,53791,53792,53793"] Meer informatie: www.fietsenwandelbeurs.nl Bike Motion Benelux toont sportieve fietskant van Nederland Ook op de beurs bike Motion Benelux was verrassend veel Nederlands aanbod aanwezig. Rond de stand van de Nederlandse Tour Fiets Unie (NTFU) kregen fietsevenementen de ruimte om zich te presenteren. in de gids van de NTFU staan ruim 1000 van dit soort evenementen vermeld, waarvan de meeste in Nederland plaatsvinden. Veel van deze fietsevenementen zijn meerdaags en bieden dus goede aanhaakkansen voor verblijfsrecreatief aanbod. Colin Robaard, Brand Manager van Bike MOTION Benelux, is blij met het de samenwerking van de drie beurzen: "Meerdere doelgroepen die vanuit drie concepten bij elkaar komen werkt goed, daarmee zijn we het grootste fietsfeest van Europa. We hebben veel positieve feedback ontvangen van exposanten over de nieuwe formule en de kwaliteit van de bezoekers. De inzet op veel activiteiten en beleving is ook niet onopgemerkt gebleven. De bezoeker heeft zich kunnen verlekkeren en de koopbereidheid bleek groot." [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="53794,53795,53796,53797"] Meer informatie: www.bikemotionbenelux.nl