Tijdens de Dag van de Citymarketing, die op 6 februari 2018 heeft plaatsgevonden, is bekend gemaakt dat de Netwerk Citymarketing Award 2018 gewonnen is door MarketingOost met Habeant Hansam Suam, Het verschil maken op basis van een eeuwenoud DNA. Tijdens de Dag van de Citymarketing, die op 6 februari 2018 heeft plaatsgevonden, is bekend gemaakt dat de Netwerk Citymarketing Award 2018 gewonnen is door MarketingOost met Habeant Hansam Suam, Het verschil maken op basis van een eeuwenoud DNA.

[caption id="attachment_53366" align="alignright" width="188"] Kamper Kogge[/caption] De samenwerking op basis van de gedeelde Hanze-historie, waarin de lokale citymarketingorganisaties, regiomarketing organisaties en NBTC Holland Marketing zijn vertegenwoordigd, is bijzonder. Voor buitenstaanders lijkt het logisch om de rijke historie te gebruiken, maar het in de praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij met de nadruk die op ontwikkeling van de beleving is gelegd. De Hanzesteden campagne verbindt negen Hanzesteden in Overijssel en Gelderland, te weten: Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Hasselt, Kampen, Elburg en Harderwijk. De Hanzesteden zijn een middeleeuws handelsverbond en vormen vandaag de dag, door hun authentieke karakter en hun (culturele) historie, een aantrekkelijke en onderscheidende bestemming in Oost Nederland. De Hanze is door haar belang voor de culturele identiteit van Europa benoemd tot één van de 33 Culturele Routes van Europa. Sinds een jaar zet NBTC Holland Marketing in samenwerking met Hanzesteden Marketing de negen Hanzesteden op de kaart voor internationale bezoekers. De Hanzestedenlijn is onderdeel van de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. “Het is mooi om te zien hoe Hanzesteden Marketing in samenwerking met de lokale bureaus de Hanzesteden onder de aandacht brengt. De eerste stap is gezet om de Hanzestedenlijn als cultuurhistorische bestemming internationaal op de kaart te zetten, we zien dat met name Duitsers en Belgen steeds meer richting de Hanzesteden trekken. Komende jaren zullen er nog diverse campagnes volgen,” aldus Jacqueline Lijs, projectmanager Hanzestedenlijn NBTC. Drie genomineerden Netwerk Citymarketing Award Uit de inzendingen zijn drie genomineerden gekozen, die allen met hun inzending aangetoond hebben dat zij het afgelopen jaar een significante bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing. Zie ook: genomineerden Citymarketing Awards bekend meer informatie: www.netwerkcitymarketing.nl/netwerk-citymarketing-award/