Europa’s marktleider van langeafstandsbussen viert een nieuw passagiersrecord in Nederland. Afgelopen jaar zijn in totaal bijna twee miljoen reizigers per FlixBus naar, vanuit en binnen Nederland gereisd. Het aantal passagiers is daarmee met 30% gestegen ten opzichte van 2016. Europa’s marktleider van langeafstandsbussen viert een nieuw passagiersrecord in Nederland. Afgelopen jaar zijn in totaal bijna twee miljoen reizigers per FlixBus naar, vanuit en binnen Nederland gereisd. Het aantal passagiers is daarmee met 30% gestegen ten opzichte van 2016. Zie ook: Hoe krijg je Flixbus passagiers naar jouw bedrijf? [caption id="attachment_53063" align="alignright" width="300"] mobiele check-in[/caption]Sinds 2017: FlixBus groep en FlixBus B.V. winstmakend In 2017 schrijft de FlixBus groep FlixMobility, ondanks haar forse uitbreiding voor het eerst zwarte cijfers. Ook de FlixBus B.V. in Nederland en FlixBus Benelux draaien winst. Jesper Vis, Managing Director FlixBus Benelux: “Naast de continue uitbreiding is het ook in 2018 de bedoeling om in de Benelux winstgevend te opereren. Afgelopen jaar zijn in totaal bijna twee miljoen reizigers per FlixBus naar, vanuit en binnen Nederland gereisd. Dit zijn 30% meer reizigers dan in 2016. De populairste landen van bestemming zijn daarbij Duitsland, België en Frankrijk.” Technologische updates FlixBus gaat niet alleen haar netwerk uitbreiden maar zich ook richten op technologische updates om reizigers een nog betere reiservaring te kunnen bieden. Sinds eind 2017 kunnen IOS-gebruikers in de FlixBus-App op ruim de helft van de verbindingen de actuele locatie van hun bus naast de verwachte aankomsttijd opvragen. FlixBus plant om deze proef dit jaar uit te breiden en de feature beschikbaar te maken voor alle routes, op Android devices en in een webversie. Nu al worden klanten via pushberichten en SMS op de hoogte gehouden over eventuele vertragingen en informatie betreffende hun rit. Ook zal het mogelijk worden om bepaalde stoelen in de bus gelijk bij aankoop van het ticket te reserveren. FlixBus zal deze mogelijkheid eerst op enkele routes en na een succesvolle proef later voor het gehele netwerk aanbieden. Verder wordt er op dit moment een app feature ontwikkeld waarmee reizigers de chauffeurs eenvoudig na afloop van de rit via de FlixBus-App kunnen beoordelen. Uitbreiding gaat verder in de Benelux en Europa FlixBus gaat ook haar netwerk fors uitbreiden. Vooral de verbindingen tussen Nederland, België en Frankrijk maar ook met luchthavenbussen zal de vervoerder groeien. Tussen Brussel en Amsterdam zullen dan dagelijks minimaal vijfentwintig bussen rijden. „We willen slimme en groene mobiliteit voor iedereen. In 2018 zullen we de frequentie op bestaande trajecten verhogen, nieuwe toeristische bestemmingen in het netwerk opnemen en landelijke regio’s beter aansluiten.”, aldus Jesper Vis. Bron: persbericht Flixbus