In de strijd om vrije tijd is er een nieuwe activiteit in opkomst. Tien procent van de Nederlanders kijkt naar game streams. Vooral bij 18 tot 35 jarigen is dit populair. Maar liefst een kwart (23%) van hen volgt de verrichtingen van andere gamers. Dit blijkt uit de recent verschenen Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders. In de strijd om vrije tijd is er een nieuwe activiteit in opkomst. Tien procent van de Nederlanders kijkt naar game streams. Vooral bij 18 tot 35 jarigen is dit populair. Maar liefst een kwart (23%) van hen volgt de verrichtingen van andere gamers. Dit blijkt uit de recent verschenen Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders. Meerderheid Nederlanders speelt actief games

Gaming is populair in Nederland. Meer dan de helft (56%) speelt games op de console, pc, smartphone of tablet. Gemiddeld doen we dit een uur per dag. Mannen spelen relatief vaker op de console of desktop. Vrouwen kiezen vaker voor de smartphone of tablet. Smart Media Monitor De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welk scherm (mobiel, tablet of televisie) de strijd om de consument wint. Aan welke aanbieders van video on demand, tv, music streaming, radio, social media, nieuws, e-reading en gaming besteden Nederlanders het meeste tijd en geld? Meer informatie: www.multiscope.nl Zie ook: Gaming als attractie in theaters en bioscopen