Begin december onthulde NBTC Holland Marketing de nieuwe strategie voor de toeristische markt in China aan meer dan 70 journalisten. Deze strategie richt zich op het positioneren van Nederland als ‘eerste keus bestemming voor families met kinderen’ waarbij typische attracties voor kinderen werden geïntroduceerd. Begin december onthulde NBTC Holland Marketing de nieuwe strategie voor de toeristische markt in China aan meer dan 70 journalisten. Deze strategie richt zich op het positioneren van Nederland als ‘eerste keus bestemming voor families met kinderen’ waarbij typische attracties voor kinderen werden geïntroduceerd.

[caption id="attachment_52775" align="alignright" width="300"] Ook Efteling werkt mee, en heeft haar website en filmpjes in het Mandarijns vertaald[/caption] Gepaard met deze onthulling was de presentatie van de nieuwe ambassadeur voor het Chinese toerisme naar Nederland, de bekende Chinese actrice mevrouw Hai Qing. Zij is tevens de National UN Women ambassadrice voor China en heeft meer dan 11 miljoen volgers op het social media kanaal Weibo. In 2018 worden er meerdere evenementen en activiteiten ontplooid in samenwerking met de ambassadrice. De heer Ed Kronenburg, ambassadeur van Nederland in China en Eddie Yang, directeur NBTC in Azië, overhandigden een officieel certificaat aan mevrouw Hai Qing. Met de nieuwe strategie richt NBTC zich op elementen als veiligheid, interactie en entertainment, wat belangrijke criteria zijn voor de Chinese doelgroep. De strategie richt zich op ouders tussen de 30 en 40 jaar, wonend in steden en regio’s. Om de Chinese families met kinderen te verwelkomen stemmen diverse partners van NBTC hun service af op deze bezoekersgroep. Zo is het voor de Chinese toerist mogelijk om in Nationaal Park de Hoge Veluwe een entreekaartje via de betaalapp Alipay te kopen. Daarnaast hebben het Van Gogh Museum, Nationaal Park de Hoge Veluwe, Rijksmuseum, Mauritshuis en de Efteling allemaal een Chinese website en een audiogids in het Mandarijns gelanceerd. Op uitnodiging van NBTC brengt mevrouw Hai Qing in 2018 een bezoek aan Nederland als start van promotionele activiteiten rondom het positioneren van Nederland als ideale bestemming voor families. Bron en meer informatie: www.nbtc.nl Zie ook: Marktscans per land (w.o. China)