Life uit Antwerpen was Herman Konings ingevlogen op het recreatiecongres Drenthe. Het was een feestje om te luisteren naar deze wervelwind. Er werd gelachen, hard gelachen. Toch was de ondertoon ernstig: Richt je op de millennials. Life uit Antwerpen was Herman Konings ingevlogen op het recreatiecongres Drenthe. Het was een feestje om te luisteren naar deze wervelwind. Er werd gelachen, hard gelachen. Toch was de ondertoon ernstig: Richt je op de millennials.

Ernstig, omdat de overgrote meerderheid van de recreatiebedrijven zich vooral richt op de 40+ doelgroep. En wie heeft dan de wijsheid in pacht, die Herman, of al die recreatiebedrijven? Ik moet je zeggen dat Herman met sterke argumenten kwam. Waarom je je moet richten op de millennials? De millennials zijn de beïnvloeders. Zij inspireren zelfs hun opa's en oma's die ook graag jong en hip mee willen blijven huppelen in het leven. Maar zeker ook hun eigen ouders! Niet voor niets grappen onze kinderen dat ik monumentenzorg op sneakers ben! Kijk eens wie er vinyl kopen? Kijk wie schrijft in boekjes van Moleskine. Kijk wie er een moestuin hebben. Kijk wie een foodtruck bestuurd en wie hebben er een koffie barista? De millennials schrijven nieuwe spelregels. Serendipiteit is hot, vinden van dat wat je niet zoekt. Net als de persoonlijke dingen die je (nog) niet in de gidsen tegen kan komen! Het is als een speld zoeken in een hooiberg, en een boerendochter vinden. De millennials, ze vinden dat gastvrijheid met een heel groot, menselijke empathie behandeld moet worden. Ga je focussen op serendipiteit en gastvrijheid, blijf dat lang volhouden en je zult zien dat je de millennials, de towners & tripsters, als een magneet naar je toe weet te trekken! Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar wij gaan ons met onze camping, in ieder geval nog veel meer richten op deze doelgroep. Ik heb er het volste vertrouwen in! En jij, wat ga jij doen? Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg.