Vorige week bezochten wij (red.: Active Constructions) Mapic - The International Retail Property Market. Een beurs die gericht is op retail ontwikkelaars en investeerders. Eén van de aandachtspunten van Mapic was de Leisure Zone: Leisure in retail is dé toekomst voor shopping malls. Vorige week bezochten wij (red.: Active Constructions) Mapic - The International Retail Property Market. Een beurs die gericht is op retail ontwikkelaars en investeerders. Eén van de aandachtspunten van Mapic was de Leisure Zone: Leisure in retail is dé toekomst voor shopping malls. [caption id="attachment_52397" align="alignright" width="300"] Een voorbeeld van een activiteit die in een retailomgeving past; een klim- en klauteromgeving door Active Constructions[/caption] Mapic vindt elk jaar plaats in Cannes in het Palais des Festivals. Met ruim 800 exhibitors en bijna 3.000 bezoekende bedrijven is Mapic een drukbezochte beurs en dit jaar waren wij erbij. De Leisure Zone bracht meerdere leisure bedrijven bij elkaar op een specifiek deel van de beursvloer. Retailtainment, een combinatie van retail en entertainment, is de afgelopen jaren sterk in ontwikkeling toegenomen en ontwikkelaars van shopping malls zien steeds vaker de meerwaarde in van entertainment in hun locaties. Er is een steeds grotere behoefte van bezoekers om iets te 'beleven' dan alleen maar op de traditionele manier te shoppen. Welke activiteiten kun je dan aan denken? Trampolineparken, bowling en speeltuinen zijn al veelvoorkomend. Ze bieden de locaties meerdere voordelen:
  • de verblijfsduur van bezoekers verlengen
  • bezoekers een 'beleving' te bieden
  • extra omzet te genereren
  • terugkerende bezoeken te stimuleren
In de Leisure Zone bij Mapic werden er pitch-presentaties gehouden met nuttige inzichten en nieuwe ontwikkelingen. We zagen onder andere dat er een grote nadruk ligt op de thematisering van entertainment activiteiten. Activiteiten gethematiseerd met Angry Birds, Mario Kart en Lego zijn al veelvoorkomend en bieden bezoekers meer dan alleen een speelse activiteit. Activiteiten zoals lasergamen, mini golf en kartbanen zijn aan het einde in hun productlevenscyclus. Daarentegen is er wel een opkomst van ninja courses en sky diving simulators. Virtual Reality is ook iets wat steeds vaker gezien wordt, bezoekers een beleving geven die virtueel is en die ze digitaal kunnen terughalen lijkt iets wat de komende jaren nog meer zal toenemen. Kortom, een waardevol bezoek aan Mapic en aan te raden voor elke ondernemer of professional in de leisure branche. Meer weten over Mapic? Bezoek dan: www.mapic.com met dank aan: Nico de Jong, medewerker marketing bij Active Constructions Active Constructions biedt voorzieningen en materialen voor buitensport en (buiten)recreatie; vooral sterk in klim- en klauterwerk.) Daarnaast helpt Active Constructions ondernemers ook in de fase van conceptontwikkeling en het inpassen van een outdoor attractie binnen diverse bedrijfsconcepten.