De Recreatie Vakbeurs Hardenberg (28 - 30 november) heeft dit jaar een bijzonder uitgebreid kennisprogramma. Het past in de ambitie om 'Hardenberg' een nieuwe impuls te geven. Alle energie, die in voorgaande jaren werd verdeeld over Hardenberg, Gorinchem en Venray, komt nu in Hardenberg samen. De Recreatie Vakbeurs Hardenberg (28 - 30 november) heeft dit jaar een bijzonder uitgebreid kennisprogramma. Het past in de ambitie om 'Hardenberg' een nieuwe impuls te geven. Alle energie, die in voorgaande jaren werd verdeeld over Hardenberg, Gorinchem en Venray, komt nu in Hardenberg samen.

Zie ook: Record aantal exposanten op Recreatie Vakbeurs Hardenberg Recreatie Vakbeurs Hardenberg groeit van drie naar zeven hallen (o.a. informatie over de themazones) Programma per dag: [caption id="attachment_52382" align="alignright" width="300"] Themazone camping in 2016 - ontworpen door Suzanne van Ginneken (12.30 - 14.00)[/caption] Dinsdag 28 november

  • 12.30 - 14.00 uur Maak je eigen DNA boek en breng in beeld waar jullie bedrijf voor staat (Suzanne van Ginneken) In een uur ga je onder professionele begeleiding van Suzanne van Ginneken aan de slag om beelden en teksten samen te brengen over de klantbelofte, waarden, en doelgroep van jullie bedrijf.
  • 12.45 - 13.15 5 tips om gelijk meer online bereik te genereren (RED online marketing - Roy Platje) Luister naar de tips van het gerenommeerde online marketing bureau RED. Met meer dan 11 jaar ervaring in de recreatiebranche beheren zij de campagnes van diverse recreatie bedrijven. Van klein tot groot.
  • 13.30 - 14.30 Ronde tafel gesprekken (i.s.m. gemeente Dinkelland Ootmarsum) Succes betekent samenwerken. Dat geldt natuurlijk ook voor u. Als campinghouder of eigenaar van een recreatiepark heeft u vast weleens te maken gehad met overheidsinstanties. Denk hierbij aan provincies en/of uw gemeenten. Maar ook andere innovatieve samenwerkingen tussen de horeca ondernemingen, dagrecreatie en VVV kantoren. Allemaal partijen die ‘samen’ successen kunnen maken. Hoe werken deze partijen eigenlijk samen om ‘recreëren in uw streek’ op de toeristische kaart te zetten?
  • 14.45 - 15.15 Een optimaal gevoel van gastbeleving creëren met ‘gecontroleerde beleving’ (Stan de Haas) Tjidens deze presentatie zal Stan u vertellen wat 'gecontroleerde beleving' kan doen voor de optimale gastbeleving. Een vriendelijke receptioniste draagt uiteraard bij aan een goed gevoel, maar denk ook eens aan de verlichting, de muzieksoort en natuurlijk het volume. Volg deze inspirerende sessie en voor de beste tips & trucs.
  • 15.30 - 16.15 Recreatiebedrijf van de toekomst Studenten studeren aan de NHTV Academie voor Toerisme en volgen de minor Leisure Design Lab. Binnen deze minor is een project gericht op innovatie en creatief ondernemen. De studenten presenteren hier hun visie op het Future Resort, de vakantiebestemming van 2050. Laat u inspireren door een blik in de toekomst door deze ‘jonge honden’.
  • 16.30 - 17.00 Bereik uw ondernemersdoelen met sport- en spelzones (YALP - Ben Admiraal) Met een goede speelplek trekt u meer bezoekers naar uw camping, bungalowpark of restaurant én zorgt u dat bezoekers graag nog eens terugkomen. Interactieve speelplekken hebben onze klanten al veel mogen brengen en zijn al op +450 plekken succesvol.
  • 17.15 - 17.45 Wat zijn de voordelen van groen in een recreatie omgeving? (Marius Ton Boers) Groen is tegenwoordig het belangrijkste visitekaartje van de recreatieondernemer. Klanten waarderen recreatiebedrijven die de ‘groene gastvrijheid’ en een ‘groen imago’ goed en daadwerkelijk gerealiseerd voor elkaar hebben hoger op Google en belangrijke sites als Trip Advisor. Groen maakt mensen blij. Vitamine G(roen) is poen. Maar hoe pak je deze vergroening of herinrichting duurzaam en mensgericht voor de toekomst aan?
  • 19.00 - 19.30 Online advies (Tenzer) Bijna ieder recreatiebedrijf heeft een website, maar hoe zorg je dat een online bezoeker een gast wordt? Zoek & boek lijkt daarbij een toverwoord voor een optimale bezetting, maar is dat ook zo? TenZer geeft als online expert voor de recreatiebranche tips en advies hoe je een online bezoeker kunt helpen bij het zoeken én boeken van een vakantiebestemming.

[caption id="attachment_49517" align="alignright" width="300"] Content Marketing - één van de expertises van Red Online marketing (12.45 - 13.15)[/caption] Woensdag 29 november

  • 12.30 - 14.00 uur Maak je eigen DNA boek en breng in beeld waar jullie bedrijf voor staat (Suzanne van Ginneken) In een uur ga je onder professionele begeleiding van Suzanne van Ginneken aan de slag om beelden en teksten samen te brengen over de klantbelofte, waarden, en doelgroep van jullie bedrijf.
  • 12.45 - 13.15 5 tips om gelijk meer online bereik te genereren (RED online marketing - Roy Platje) Luister naar de tips van het gerenommeerde online marketing bureau RED. Met meer dan 11 jaar ervaring in de recreatiebranche beheren zij de campagnes van diverse recreatie bedrijven. Van klein tot groot.
  • 13.30 - 14.30 Ronde tafel gesprekken (i.s.m. regio Vechtdal) Succes betekent samenwerken. Dat geldt natuurlijk ook voor u. Als campinghouder of eigenaar van een recreatiepark heeft u vast weleens te maken gehad met overheidsinstanties. Denk hierbij aan provincies en/of uw gemeenten. Maar ook andere innovatieve samenwerkingen tussen de horeca ondernemingen, dagrecreatie en VVV kantoren. Allemaal partijen die ‘samen’ successen kunnen maken. Hoe werken deze partijen eigenlijk samen om ‘recreëren in uw streek’ op de toeristische kaart te zetten?
  • 14.45 - 15.15 Een optimaal gevoel van gastbeleving creëren met ‘gecontroleerde beleving’ (Stan de Haas) Tjidens deze presentatie zal Stan u vertellen wat 'gecontroleerde beleving' kan doen voor de optimale gastbeleving. Een vriendelijke receptioniste draagt uiteraard bij aan een goed gevoel, maar denk ook eens aan de verlichting, de muzieksoort en natuurlijk het volume. Volg deze inspirerende sessie en voor de beste tips & trucs.
  • 15.30 - 16.15 Recreatiebedrijf van de toekomst Studenten studeren aan de NHTV Academie voor Toerisme en volgen de minor Leisure Design Lab. Binnen deze minor is een project gericht op innovatie en creatief ondernemen. De studenten presenteren hier hun visie op het Future Resort, de vakantiebestemming van 2050. Laat u inspireren door een blik in de toekomst door deze ‘jonge honden’.
  • 16.30 - 17.00 Honden welkom op uw camping of recreatiepark? Natuurlijk! "Wat moet u hiervoor regelen"? (Joyce Huurman) In Nederland heeft 1 op de 5 gezinnen een hond. En die gezinnen gaan graag met Fikkie op vakantie. Maar waarnaartoe? Een hotel laat vaak geen honden toe, een camping en recreatieparken daarentegen biedt veel meer mogelijkheden. 'U heeft een camping of recreatiepark en u wilt Fikkie en haar baasjes ook uitnodigen?'
  • 17.30 - 18.00 Online advies (Tenzer) Bijna ieder recreatiebedrijf heeft een website, maar hoe zorg je dat een online bezoeker een gast wordt? Zoek & boek lijkt daarbij een toverwoord voor een optimale bezetting, maar is dat ook zo? TenZer geeft als online expert voor de recreatiebranche tips en advies hoe je een online bezoeker kunt helpen bij het zoeken én boeken van een vakantiebestemming.
  • 19.00 - 19.30 Wat zijn de voordelen van groen in een recreatie omgeving? (Marius Ton Boers) Groen is tegenwoordig het belangrijkste visitekaartje van de recreatieondernemer. Klanten waarderen recreatiebedrijven die de ‘groene gastvrijheid’ en een ‘groen imago’ goed en daadwerkelijk gerealiseerd voor elkaar hebben hoger op Google en belangrijke sites als Trip Advisor. Groen maakt mensen blij. Vitamine G(roen) is poen. Maar hoe pak je deze vergroening of herinrichting duurzaam en mensgericht voor de toekomst aan?

[caption id="attachment_52383" align="alignright" width="300"] Hotelkamer van de toekomst. Een project op de Horecava 2017 door Stan de Haas (15.15 - 15.45)[/caption] Donderdag 30 november

  • 12.30 - 14.00 uur Maak je eigen DNA boek en breng in beeld waar jullie bedrijf voor staat (Suzanne van Ginneken) In een uur ga je onder professionele begeleiding van Suzanne van Ginneken aan de slag om beelden en teksten samen te brengen over de klantbelofte, waarden, en doelgroep van jullie bedrijf.
  • 13.15 - 13.45 Wat zijn de voordelen van groen in een recreatie omgeving? (Marius Ton Boers) Groen is tegenwoordig het belangrijkste visitekaartje van de recreatieondernemer. Klanten waarderen recreatiebedrijven die de ‘groene gastvrijheid’ en een ‘groen imago’ goed en daadwerkelijk gerealiseerd voor elkaar hebben hoger op Google en belangrijke sites als Trip Advisor. Groen maakt mensen blij. Vitamine G(roen) is poen. Maar hoe pak je deze vergroening of herinrichting duurzaam en mensgericht voor de toekomst aan?
  • 14.00 - 15.00 Ronde tafel gesprekken (i.s.m. provincie Drenthe) Succes betekent samenwerken. Dat geldt natuurlijk ook voor u. Als campinghouder of eigenaar van een recreatiepark heeft u vast weleens te maken gehad met overheidsinstanties. Denk hierbij aan provincies en/of uw gemeenten. Maar ook andere innovatieve samenwerkingen tussen de horeca ondernemingen, dagrecreatie en VVV kantoren. Allemaal partijen die ‘samen’ successen kunnen maken. Hoe werken deze partijen eigenlijk samen om ‘recreëren in uw streek’ op de toeristische kaart te zetten?
  • 15.15 - 15.45 Een optimaal gevoel van gastbeleving creëren met ‘gecontroleerde beleving’ (Stan de Haas) Tjidens deze presentatie zal Stan u vertellen wat 'gecontroleerde beleving' kan doen voor de optimale gastbeleving. Een vriendelijke receptioniste draagt uiteraard bij aan een goed gevoel, maar denk ook eens aan de verlichting, de muzieksoort en natuurlijk het volume. Volg deze inspirerende sessie en voor de beste tips & trucs.
  • 16.00 - 16.30 Honden welkom op uw camping of recreatiepark? Natuurlijk! "Wat moet u hiervoor regelen"? (Joyce Huurman) In Nederland heeft 1 op de 5 gezinnen een hond. En die gezinnen gaan graag met Fikkie op vakantie. Maar waarnaartoe? Een hotel laat vaak geen honden toe, een camping en recreatieparken daarentegen biedt veel meer mogelijkheden. 'U heeft een camping of recreatiepark en u wilt Fikkie en haar baasjes ook uitnodigen?'
  • 16.45 - 17.15 5 tips om gelijk meer online bereik te genereren (RED online marketing - Roy Platje) Luister naar de tips van het gerenommeerde online marketing bureau RED. Met meer dan 11 jaar ervaring in de recreatiebranche beheren zij de campagnes van diverse recreatie bedrijven. Van klein tot groot.

Al het nieuws over Recreatie Vakbeurs Hardenberg 2017:  #Hardenberg2017 Voor het volledige en meest actuele programma: Evenementenhal Hardenberg