Gespot op de beurs Festivak; Zoemie. Het is een filmopstelling die inspeelt op de selfie trend. Een filmpje laat de omgeving zien, en zoomt vervolgens in op een specifieke locatie, waar je zelf staat. Leuk voor festivals waar je jezelf kunt terugvinden in het publiek of in een toeristische omgeving; hier sta ik!. De beherder van een Zoemie-locatie kan er voor kiezen om het filmje te voorzien van een boodschap. Die wordt dan mede gedeeld op social media. Gespot op de beurs Festivak; Zoemie. Het is een filmopstelling die inspeelt op de selfie trend. Een filmpje laat de omgeving zien, en zoomt vervolgens in op een specifieke locatie, waar je zelf staat. Leuk voor festivals waar je jezelf kunt terugvinden in het publiek of in een toeristische omgeving; hier sta ik!. De beherder van een Zoemie-locatie kan er voor kiezen om het filmje te voorzien van een boodschap. Die wordt dan mede gedeeld op social media.

We probeerden de opstelling zelf even uit op de beurs Festivak. En hier is het (gedeelde) filmje: Kansrijk product voor (regio)marketing Ontwikkelaar Gary van der Burg legt uit dat dit zelf ontwikkelde product nog maar net op de markt is. Je betaalt voor de opstelling, waarin een zoomcamera op een specifieke punt gericht staat. Via slimme software wordt het filmpje automatisch verstuurd nar degene die de opname maakt. Op deze manier wordt de lastige privacy-wetgeving omzeild. Een eerste demo op het gebied van citymarketing is inmiddels opgesteld op de markt in Gouda (zie onderstaand filmpje). Het product is geschikt voor locaties waar je wat meer van iemands positie in een grotere omgeving wilt laten zien. Meer informatie: www.zoemie.com/nl